ZS1BP_VVUS Introduction to study of art education

Faculty of Education
Autumn 2006
Extent and Intensity
1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Petra Vláčilová (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Department of Art – Faculty of Education
Contact Person: Radka Fajmonová
Timetable
Thu 16:10–16:55 učebna 1
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit s historií výtvarného školení, teoretickými východisky předmětu výtvarná výchova a současnými proudy ve výtvarné výchově.
Syllabus (in Czech)
  • Ú v o d d o s t u d i a v ý t v a r n é v ý c h o v y - Co zkoumá estetika jako věda a v jakém vztahu je k umění - V jakém postavení je předmět Výtvarná výchova k estetice a k umění? Jak vnímáme svět kolem sebe? Je člověku vrozen pozitivní vztah ke kráse? - Potřebuje člověk pro život umění? K čemu nám umění je a k čemu slouží? Můžeme se naučit vnímat umění? -"Kolik jazyků znáš, tolikrát jsi člověkem" ? Patří nebo nepatří umělecké dílo mezi "jazyky", jimiž lze komunikovat ? - Výtvarná výchova by měla děti učit zobrazovat, nebo komunikovat ? Co je obsahem a cílem tohoto předmětu? - Co jsou výtvarné vyjadřovací prostředky ? - Náměty ve výtvarné výchově.
Assessment methods (in Czech)
V průběhu semestru se studenti zaměří na zmapování probíhající výuky v předmětu Výtvarná výchova. Průzkum bude probíhat na I.st. ZŠ v kterémkoli ročníku, který si student vybere. Je možné pracovat (se svolením příslušného učitele ) ve třídě, kde student vykonává úvodní asistentskou praxi. - Studenti budou přítomni nejméně ve třech vyučovacích hodinách výtvarné výchovy, ze kterých pořídí fotodokumentaci a z jedné podrobný zápis. Audiozáznamy, či videozáznamy nejsou podmínkou, avšak jsou vítány jako součást budoucích zápočtů z Pedagogické praxe. Průzkum bude obsahovat pololetní či roční plány, s nimiž cvičný učitel v hodinách výtvarné výchovy pracuje (Zápis bude popis situace ve třídě, tj. počet dětí, vybavení třídy, pomůcky, potřeby, využití tabule, pracovní atmosféra, zadání úkolu, postup práce žáků, role studentů v průběhu vyučovací hodiny, otázky učitele, odpovědi žáků, použité výtvarné techniky, výsledky a hodnocení. Fotodokumentace bude představovat třídu jako celek, děti při práci a výtvarný artefakt, na němž pracovaly. Fotodokumentace buď kompozičně doplní zápisy, nebo bude upravena a popsána ve fotoalbu. Veškerá písemná dokumentace bude psána na počítači, příp. na psacím stroji. Zápočtové práce studenti vypracují do konce 1. semestru tak, aby je mohli odevzdat v posledním týdnu výuky. Zápočty budou probíhat ve zkouškovém období v pevně stanovených termínech, které budou studentům včas oznámeny. Zápočet bude udělen na základě vyhodnocení odevzdané práce a krátkém rozhovoru o obsahu přednášek a o zkušenostech z asistentské praxe.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2003, Spring 2004, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/ZS1BP_VVUS