ZS1MK_AT5A Výuková praxe 5A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MK_AT5A/OS01: Pá 16. 9. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 23. 9. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 30. 9. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 7. 10. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 21. 10. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 4. 11. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 11. 11. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 18. 11. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 25. 11. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 2. 12. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 9. 12. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 16. 12. 13:00–14:20 učebna 37, I. Hrozková
Předpoklady
ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ || ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
basic school experience
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course will review the background and development of teaching English to Young Learners(TEYL). The participants will analyse the YLs needs and they will suggest and examine appropriate approaches to TEYL. They will also explore, evaluate and adapt methodology and materials used for teaching YLs. They will review methods of evaluation and assessment suitable for YLs.
Aims:
to raise students awareness of basic principles of TEYL
to design a series of lessons based on a topic, story or activity
to present a project in English
to use varied assessment tools
Osnova
  • Who is a young learner?
  • Context: TEYL in the Czech Republic
  • How children learn languages,needs analysis
  • Planning a syllabus
  • Different approaches, role of English within the curriculum
  • Long-term planning
  • CLIL (Content and language integrated learning)
  • Giving and getting feedback, monitoring progress
  • Assessing YLs
  • Resources and materials
Literatura
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
microteaching, presentations, reading
Metody hodnocení
Workshop-type seminars,active participation of students in the lessons and discussions, Moodle support
Assessment
Two week teaching sequence (with lesson plans) using one of the three approaches (topic, story,activity based or CLIL)
Presentation in the session with a 5 minute microteaching slot
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013.