PdF:ZS1MK_AT5A Výuková praxe 5A - Informace o předmětu
ZS1MK_AT5A Výuková praxe 5A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_AT5A/OS01: Pá 16. 9. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 23. 9. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 30. 9. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 7. 10. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 21. 10. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 4. 11. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 11. 11. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 18. 11. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 25. 11. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 2. 12. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 9. 12. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 16. 12. 13:00–14:20 učebna 37, I. Hrozková
- Předpoklady
- ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ || ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
basic school experience - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- This course will review the background and development of teaching English to Young Learners(TEYL). The participants will analyse the YLs needs and they will suggest and examine appropriate approaches to TEYL. They will also explore, evaluate and adapt methodology and materials used for teaching YLs. They will review methods of evaluation and assessment suitable for YLs.
Aims:
to raise students awareness of basic principles of TEYL
to design a series of lessons based on a topic, story or activity
to present a project in English
to use varied assessment tools - Osnova
- Who is a young learner?
- Context: TEYL in the Czech Republic
- How children learn languages,needs analysis
- Planning a syllabus
- Different approaches, role of English within the curriculum
- Long-term planning
- CLIL (Content and language integrated learning)
- Giving and getting feedback, monitoring progress
- Assessing YLs
- Resources and materials
- Literatura
- PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
- HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
- BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- microteaching, presentations, reading
- Metody hodnocení
- Workshop-type seminars,active participation of students in the lessons and discussions, Moodle support
Assessment
Two week teaching sequence (with lesson plans) using one of the three approaches (topic, story,activity based or CLIL)
Presentation in the session with a 5 minute microteaching slot - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/ZS1MK_AT5A