ZS1MK_FDI1 Didaktika 1 - Fj

Pedagogická fakulta
podzim 2006
Rozsah
0/0/2. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je připravit studenty, budoucí učitele na prvním stupni základních škol, aby byli schopni aplikovat své poznatky získané během studia francouzského jazyka v praxi. Semináře didaktiky jsou rozděleny na moduly, v nichž se studenti po krátkém teoretickém úvodu učí prakticky využívat danou problematiku.
Osnova
  • 1. Problematika rané výuky cizích jazyků a její cíle. 2. Základní funkce jazyka související s každodenním životem. 3. Prezentace metod a didaktických materiálů českých i francouzských určených pro ranou výuku jazyků. 4. Jazykové portfolio. 5. Úvodní hodina jazykového vyučování : leçon zéro.
Literatura
  • CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
  • CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
  • HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
  • CHODĚRA, R., RIES, L. Výuka cizích jazyků na prahu nového století, I. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 1999. 163 s. ISBN 80 7042 157 6.
  • MOIRAND, S. Enseigner a communiquer en langue étrangere. 1. vyd. Paris : Hachette, 1990. 188 s. ISBN 2 01 0169654.
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 1. české vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. 267 s. ISBN 80-244-0404-4.
Metody hodnocení
Aktivní účast na seminářích.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2008.