ZS1MP_AD5A Didaktika 3 - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_AD5A/01: St 7:30–9:10 učebna 56, N. Vojtková
Předpoklady
ZS1MP_AD4B Didaktika 2 || ZS1MK_AD4B Didaktika 2
basic school experience
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course will review the background and development of teaching English to Young Learners(TEYL). The participants will analyse the YLs needs and they will suggest and examine appropriate approaches to TEYL. They will also explore, evaluate and adapt methodology and materials used for teaching YLs. They will review methods of evaluation and assessment suitable for YLs.
Aims:
to raise students awareness of basic principles of TEYL
to design a series of lessons based on a topic, story or activity
to present a project in English
to use varied assessment tools
Osnova
  • Who is a young learner?
  • Context: TEYL in the Czech Republic
  • How children learn languages,needs analysis
  • Planning a syllabus
  • Different approaches, role of English within the curriculum
  • Long-term planning
  • CLIL (Content and language integrated learning)
  • Giving and getting feedback, monitoring progress
  • Assessing YLs
  • School-parents cooperation
Literatura
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press. 182 s. ISBN 0194371956. 1993. info
  • HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman. 169 s. ISBN 0582071097. 1992. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books. 238 s. ISBN 0-14-081359-4. 1992. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan. 104 s. ISBN 0-333-35335-8. 1991. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman. 115 s. ISBN 0-582-74606-X. 1991. info
Výukové metody
Learning centers, microteaching, presentations, reading
Metody hodnocení
Workshop-type seminars,active participation of students in the lessons and discussions, Moodle support
Assessment
Two week teaching sequence (with lesson plans) using one of the three approaches (topic, story,activity based or CLIL)
Presentation in the session with a 5 minute microteaching slot
Colloquy:
Portfolio (guidelines on moodlink)with TP materials. discussion
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=514
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.