ZS1MP_AJ4A Praktický jazyk 4A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_AJ4A/01: St 12:05–13:45 učebna 12, I. Hrozková
Předpoklady
ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ || ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The Students are expected to be at the Intermediate level as the basic study material is a coursebook at upper-intermediate level.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at B2 level. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The syllabus includes: speaking activities reading comprehension writing narratives listening comprehension
  • interaction. Students will participate in weekly activities and complete work outside of class in the coursebook and on Moodlinka.
  • New Cutteing Edge Upper Intermediate, units 1 - 6, revision of verb forms, forming nouns, gerunds and adjectives, verb forms in the narrative, perfect tenses, articles.
  • Topics: Life circles, Feelings, Doing quizes, Achievements, How to... (making a list of tips).
Literatura
    povinná literatura
  • Náhradní obsah: Cunningham, Sarah, Moor, Peter: New Cutting Edge, Upper-Intermediate, Student´s Book
  • Náhradní obsah: Cunningham, Sarah, Moor, Peter: New Cutting Edge, Upper-Intermediate, Workbook
    neurčeno
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990. viii, 288. ISBN 0-521-33847-6.
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, online work
Metody hodnocení
Maximum points for the semester : 200 points/ pass mark 140 points (to pass the tests students must reach minimum 70 %) Components of the assessment: written end-of-semester test based on the files covered in the seminars: pass mark 70%: 80 p (two resits) oral interviews: 50 p (no resits for this part, students get points for the overall assessment) placement test : 1 - 10 points (beginning of the semester) placement test: 2 - 20 points (end of the semester) progress test: 10 points (mid semester, no resits) continuous assessment based on active participation in the seminars: 30 points Oral interview: based on what will be done in seminars (questions based on topics in the textbooks, explanation of the words and phrases from covered units).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/ZS1MP_AJ4A