ZS1MP_DVV2 Didaktika VV 2

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_DVV2/01: Po 11:35–13:15 učebna 16, H. Stadlerová
ZS1MP_DVV2/02: Po 13:25–15:05 učebna 16, H. Stadlerová
ZS1MP_DVV2/03: Po 15:15–16:55 učebna 16, H. Stadlerová
ZS1MP_DVV2/04: St 14:20–16:00 učebna 16, H. Stadlerová
ZS1MP_DVV2/05: St 16:10–17:50 učebna 16, H. Stadlerová
ZS1MP_DVV2/06: St 18:00–19:40 učebna 16, H. Stadlerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit s metodami a formami práce ve výtvarné výchově se zaměřením na výtvarné řady a projekty a integrativní pojetí výuky výtvarné výchovy vycházející z RVP ZV.
Osnova
  • - RVP ZV jako východisko projektování výuky - výtvarná výchova na 1. stupni ZŠ - tvořivost ve výtvarné výchově - principy projektové výuky a problémového vyučování - výtvarná výchova v pojetí integrovaného vyučování - tvořivost ve výtvarné výchově - koncipování a částečná realizace výtvarných projektů - reflexe realizovaných lekcí - výtvarné umění jako inspirace výchovných a vzdělávacích aktivit ve výtvarné výchově
Literatura
  • BABYRÁDOVÁ Hana. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: PF MU, 1999.125 s. ISBN 80-210-2079-2CIKÁNOVÁ, Karla. Kreslete s námi. Praha: Aventinum, 1992.123 s. ISBN 80-85277-79-4CIKÁNOVÁ,Karla. Malujte s námi. Praha: Aventinum, 1993.123 s. ISBN 80- 7151
Metody hodnocení
Požadavek ke zkoušce: aktivní uplatnění znalostí didaktické teorie při zpracování výtvarného projektu na vybrané téma.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.