ZS1MP_RZT1 Teorie a didaktika výchovy ke zdraví 1

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Soňa Kubešová (přednášející)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (přednášející)
RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. MUDr. Marie Havelková, CSc.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miloslava Marková
Rozvrh
St 15:15–16:00 učebna 50
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních vědomostí o problematice zdravého životního stylu, prevence, ochrany a podpory zdraví. Posluchači jsou seznámeni se základními faktory ovlivňující zdraví jednotlivce i populace. Získají orientaci v programech podporujících zdraví a možnostech výchovy ke zdraví na základních školách (s důrazem na 1. stupeň ZŠ).
Osnova
  • 1.Zdraví a jeho determinanty 2.Výživa člověka 3.Obezita a poruchy přijmu potravy 4.Závislosti a kouření 5.Sexuální výchova 6.Prevence nemocí a úrazů 7.Výchova ke zdraví ve školním prostředí
Literatura
  • Manuál prevence v lékařské praxi :souborné vydání. Edited by Kamil Provazník. 1. vyd. Praha : Státní zdravotní ústav, 2005. 732 s. ISBN 80-7168-942-4..
  • BLATNÁ J. a kol. Výživa na začátku 21. století. Praha : Společnost pro výživu, 2005.
  • SVOBODNÍKOVÁ, Jana. Průvodce výukou dle RVP na 1. stupni ZŠ : očekávané výstupy : klíčové kompetence : mezioborové souvislosti : průřezová témata. Olomouc: Prodos, 2006, 202 s. ISBN 8072301691. info
  • MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví pro učitele. Vyd. 1. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2006, 250 s. ISBN 8070447680. info
  • BUDIŠ, Josef a Josef BURÝŠEK. Uplatnění RVP ve výuce na ZŠ. první. PdF MU Brno: PdF MU Brno, 2004. info
  • Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
Metody hodnocení
diskuse v hodině, skupinové projekty
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.