ZS1MP_SPP2 Souvislá pedagogická praxe II

Pedagogická fakulta
jaro 2006
Rozsah
2 týdny praxe. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Irena Bělohoubková (cvičící)
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (cvičící)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (cvičící)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Filová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Květoslava Matoušková, CSc. (cvičící)
PaedDr. Vojtěch Nováček, CSc. (cvičící)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Milena Vaňurová, CSc. (cvičící)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem souvislé praxe je poskytnout studentům prostor, aby mohli uplatnit v praxi své teoretické znalosti, aby postupně v praxi zvládali metody práce přiměřené žákům mladšího školního věku a naučili se se žáky komunikovat. Během čtyř semestrů souvislé praxe půjde o důslednou integraci teoretické a praktické přípravy učitelů tak, aby byl vytvořen systém postupně gradujících kompetencí projektových, realizačních a reflexivních, tak, aby odborná i pedagogická příprava budoucího učitele byla co nejkomplexnější
Osnova
  • Stručný sylabus - Studenti hospitují u cvičného učitele a vedou pedagogickou dokumentaci stejně,jako tomu bylo v podzimním semestru při Souvislé pedagogické praxi I - Uskuteční minimálně 8 vlastních vyučovacích pokusů v předmětech Jelikož již prošli některými oborovými didaktikami, mohou přistoupit k náročnějším úkolům, jako je např. expozice nového učiva, zkoušení a hodnocení žáků. Mohou používat složitějších výukových postupů, jako je problémové vyučování, tvorba jednoduchých výukových projektů, uplatňování diferenciace a individualizace výuky apod. - Studenti budou opravovat sešity, chystat pomůcky pro výuku, vykonávat dozory o přestávkách a musí se účastnit veškerého dění ve škole, pokud bude probíhat v době jejich praxe (pedagogické porady, třídní schůzky apod.).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.