Ze2RC_DSK5 Didaktika geografie 4

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
8 hodin konzultací. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 1. 11. 9:00–16:50 učebna 5a
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Didaktika geografie 4 řeší teoretické i praktické otázky didaktik dílčích geografických disciplín. Její snahou je aplikace získaných geografických a obecných didaktických vědomostí a dovedností do konkrétních vyučovacích celků geografického kurikula 11 - 15 letých žáků.
Výstupy z učení
-Na příkladu vybraných tematických celků učiva přizpůsobit obsah výuky zeměpisu požadavku na vytváření příležitostí k učení; -Analyzovat, tvořit a upravovat učební úlohy s ohledem na požadavek kongruence cílů, obsahu, metod výuky a způsobů hodnocení žáků; -Využívat silné výukové strategie ve výuce v podobě badatelsky/problémově orientované výuky, projektové výuky a tvorby geografických případových studií; -Začlenit silné výukové strategie do školního vzdělávacího programu.
Osnova
  • Od geografického kurikula k vyučovací hodině se zvláštním zřetelem na učivo: Regionální geografie, místní krajiny.
Literatura
    povinná literatura
  • • ŘEZNÍČKOVÁ, Dana a Tomáš MATĚJČEK. Úlohy ve výuce geografie. Vydání první. Praha: P3K, 2014. 95 stran. ISBN 9788087343463. info
  • MARADA,M., ŘEZNÍČKOVÁ. D., a kol. Koncepce geografického vzdělávání. Certifikovaná metodika. https://www.egeografie.cz/.
    doporučená literatura
  • • BEST, Brin a Steve PADGET. Secondary starters and plenaries geography : ready-to-use activities for teaching geography. London: Bloomsbury, 2014. xii, 162. ISBN 9781441110916.info
  • LAMBERT, David a David BALDERSTONE. Learning to teach geography in the secondary school : a companion to school experience. 1st pub. London: Routledge. xxiii, 479. ISBN 0415156769. 2000. info
Výukové metody
Konzultace, samostatná práce, skupinová práce, prezentace.
Metody hodnocení
Konzultace. Seminární práce. Ústní zkouška.
Informace učitele
Podrobnosti a literatura aktualizovány ve studijních materiálech.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2020.