FSpS:CORE150 Koučovací minimum - Informace o předmětu
CORE150 Koučovací minimum
Fakulta sportovních studiíjaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Radek Šíp (cvičící)
- Garance
- Mgr. Radek Šíp
Katedra tělesné výchovy a společenských věd – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a společenských věd – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CORE150/01: Út 12:00–13:40 KOM S117, R. Šíp
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(BM) && FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 27/30, pouze zareg.: 1/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Cíle předmětu
- Kurz CORE150 Koučovací minimum je zaměřen na poskytnutí základních znalostí a praktických dovedností v oblasti koučování. Studenti se seznámí s klíčovými principy a technikami koučování, včetně stanovování cílů, efektivní komunikace, práce s reflexí a aplikace koučovacích otázek. Kurz staví na metodologických základech modelů SMART a G.R.O.W., které jsou široce využívané v profesionální koučovací praxi. Specifickým cílem je naučit studenty aplikovat získané znalosti nejen v profesním kontextu, ale i pro osobní rozvoj a efektivní plánování. Kurz je určen studentům napříč obory a rozvíjí přenositelné dovednosti, které jsou využitelné v různých prostředích. Kurz navazuje na obecné rozvojové předměty a přispívá k budování mezioborových kompetencí.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
Popsat klíčové principy koučování, jeho etiku a rozdíly od jiných metod rozvoje.
Aplikovat model G.R.O.W. a metodu SMART při stanovování a strukturování cílů.
Vést koučovací rozhovor a používat efektivní koučovací otázky.
Identifikovat a analyzovat zpětnou vazbu v procesu koučování.
Implementovat principy sebekoučinku v osobním i profesním rozvoji. - Osnova
- Úvod do koučování: základní principy, etika a rozdíly mezi koučováním a jinými rozvojovými metodami.
- Model G.R.O.W. a jeho aplikace v koučovacím procesu.
- Metoda SMART: stanovování a práce s cíli.
- Koučovací otázky: struktura, formulace a praktické použití.
- Vedení koučovacího rozhovoru: praktická cvičení a zpětná vazba.
- Sebekoučink: práce na osobním rozvoji.
- Koučování týmů a skupin: specifika a techniky.
- Monitorování změn: sledování pokroku a reflexe.
- Literatura
- CRKALOVÁ, Anna a Norbert RIETHOF. Cesta světem koučování : průvodce pro paxi. 2. aktualizované vydání. Osnice: Ekopress, 2024, 324 stran. ISBN 9788087865880. info
- WHITMORE, John. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. Translated by Aleš Lisa. 4. doplněné a přepracovan. Praha: Management Press, 2019, 243 stran. ISBN 9788072615599. info
- Výukové metody
- Formy výuky: teoretická příprava, interaktivní semináře, praktická cvičení, domácí úkoly.
- Metody hodnocení
- Studenti budou hodnoceni na základě: Aktivní účasti na seminářích (minimálně 80% účast). Odevzdání dvou písemných reflexí na zadaná témata (celkem 20 bodů). Praktického vedení koučovacího rozhovoru. Závěrečného písemného testu zaměřeného na teoretické znalosti.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2025/CORE150