T088 Introduction to Marketing and Economics - Seminar

Faculty of Sports Studies
Autumn 2004
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Aleš Sekot, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D.
Faculty of Sports Studies
Timetable
Mon 18:20–19:05 K113
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář k předmětu Základy marketingu a ekonomie má sloužit především k praktickému procvičení teoretických znalostí, které studenti získají na přednáškách tohoto předmětu.
Syllabus (in Czech)
  • Marketing: - Marketingový výzkum trhu - Zadání zápočtové práce - Maloobchod - Komunikační politika - Sponzoring - Komunikační politika - Reklama

  • Ekonomie: - Zadání zápočtové práce - SWOT analýza - Základy podnikové ekonomiky - živnostenské podnikání

Literature
  • DAŇHELOVÁ, Šárka. Vybrané kapitoly z ekonomiky. Brno: Paido, 2002. ISBN 80-7315-032-8. info
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 455 s. ISBN 8071692115. info
  • SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika :učebnice. 1. vyd. Praha: Aleko, 1992, 448 s. ISBN 80-85341-37-9. info
Assessment methods (in Czech)
Individuální práce studentů: Téma bude upřesněno


Požadavky na zápočet: Splnění individuální práce studentů pro obě části předmětu Účast na seminářích - 70%
Language of instruction
Czech
Teacher's information
http://www.fsps.muni.cz/~danhelova
The course is also listed under the following terms Autumn 2002, Autumn 2005, Autumn 2006.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2004, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2004/T088