T663 Introduction to Marketing and Economics

Faculty of Sports Studies
Autumn 2004
Extent and Intensity
0/8. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Aleš Sekot, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D.
Faculty of Sports Studies
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka tohoto předmětu má poskytnout možnost studentům získat základní znalosti ekonomických pojmů a pomoci jim v orientaci v elementárních pojmech ekonomie a marketingu.
Syllabus (in Czech)
  • Marketing: - Základní pojmy markrtingu - Výrobková politika - Cenová politika - Distribuční politika - Komunikační politika

  • Ekonomie: - Základní makroekonomické pojmy - Základy managementu - Základní mikroekonomické pojmy - Daňová soustava - Základy podnikové ekonomiky

Literature
  • DAŇHELOVÁ, Šárka. Vybrané kapitoly z ekonomiky. Brno: Paido, 2002. ISBN 80-7315-032-8. info
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 455 s. ISBN 8071692115. info
  • SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika :učebnice. 1. vyd. Praha: Aleko, 1992, 448 s. ISBN 80-85341-37-9. info
Assessment methods (in Czech)
Zkouška z předmětu: Ústní forma zkoušky, posluchači budou odpovídat na 2 okruhy otázek (část ekonomie a marketing)
Language of instruction
Czech
Teacher's information
http://www.fsps.muni.cz/~danhelova
The course is also listed under the following terms Autumn 2002, Autumn 2005, Autumn 2006.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2004, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2004/T663