FSpS:b5321 Marketing sportu - Informace o předmětu
b5321 Marketing sportu
Fakulta sportovních studiípodzim 2025
Předmět se v období podzim 2025 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Martin Vyroubal (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps) && ESF:BPV_MVVS Marketing pro NNO
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Management sportu (program FSpS, B-MS)
- Management sportu (program FSpS, C-MS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu "Marketing sportu" je poskytnout studentům komplexní znalosti o zásadách, strategiích a postupech při efektivním marketingu sportovních produktů, akcí a organizací.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- definovat sportovní marketing a vysvětlit jeho význam ve sportovním průmyslu;
- popsat jedinečné charakteristiky a výzvy marketingu ve sportovním kontextu;
- identifikovat klíčové zainteresované strany ve sportovním marketingu, včetně sportovců, týmů, lig, sponzorů a fanoušků;
- analyzovat faktory ovlivňující spotřebitelské chování v kontextu sportu;
- vysvětlit, jak identifikace a loajalita fanoušků ovlivňují marketingové strategie ve sportu;
A- aplikovat teorie spotřebitelského chování při navrhování účinných marketingových kampaní ve sportovním odvětví;
- pochopit význam průzkumu trhu při marketingovém rozhodování ve sportu;
- prokázat dovednosti při provádění průzkumu trhu, včetně průzkumů, ohniskových skupin a analýzy dat;
- rozvíjet dovednosti v oblasti segmentace sportovního publika a efektivního zacílení na konkrétní skupiny spotřebitelů;
- analyzovat úspěšné sportovní sponzorské kampaně a jejich dopad na zviditelnění značky;
- vypracovat strategie pro budování a udržování úspěšných partnerství mezi značkami a sportovními subjekty;
- prozkoumat různé digitální platformy a techniky používané k zapojení sportovního publika;
- rozvíjet dovednosti pro vytváření a správu efektivních kampaní v sociálních médiích přizpůsobených sportovnímu odvětví;
- analyzovat případové studie úspěšného budování a řízení sportovních značek;
- vypracovat strategie pro navrhování a propagaci sportovního zboží s cílem zvýšit loajalitu fanoušků a příjmy;
- porovnat a porovnat kulturní aspekty sportovního marketingu v různých regionech;
- zhodnotit úlohu sportovního marketingu při podpoře pozitivních sociálních změn a zapojení komunity;
- sledovat technologické inovace, jako je virtuální realita a rozšířená realita, a jejich důsledky pro sportovní marketing;
- rozvíjet schopnost přizpůsobit se novým trendům a integrovat inovativní strategie do sportovních marketingových kampaní. - Osnova
- 1. Úvod do sportovního marketingu.
- 2. Chování sportovních spotřebitelů.
- 3. Průzkum trhu a segmentace ve sportu.
- 4. Sponzoring a partnerský marketing.
- 5. Digitální marketing a marketing na sociálních sítích ve sportu.
- 6. Sportovní branding a merchandising.
- 7. Mezinárodní perspektivy sportovního marketingu.
- 8. Etická a společenská odpovědnost ve sportovním marketingu.
- 9. Nové trendy ve sportovním marketingu.
- Literatura
- O'Reilly, N. (2015). Global Sport Marketing: Sponsorship, Ambush Marketing, and the Olympic Games. Spojené státy americké: Fitness Information Technology.
- SCHWARZ, Eric C.; Kyle J. BRANNIGAN; Kevin P. CATTANI a Jason D. HUNTER. Advanced theory and practice in sport marketing. Fourth edition. London: Routledge, 2022, 1 online. ISBN 9781003230717. URL info
- Contemporary sport marketing : global perspectives. Edited by James J. Zhang - Brenda G. Pitts. First published. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, xii, 296. ISBN 9781315265490. info
- MULLIN, Bernard James; Stephen HARDY a William Anthony SUTTON. Sport marketing. 4th ed. Champaign, Ill.: Human Kinetics, 2014, xix, 482s. ISBN 9781450424981. info
- SHANK, Matthew D. Sports marketing : a strategic perspective. 4th ed. Upper Saddle River, N.Y.: Pearson Prentice Hall, 2009, xxiv, 453. ISBN 9780138137458. info
- KOTLER, Philip. Moderní marketing : 4. evropské vydání. Translated by Jana Langerová - Vladimír Nový. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 9788024715452. info
- Výukové metody
- Výuka je vedena formou přednášek a seminářů
– projektově orientovaná výuka (analýza případových studií)
- praktická výuka (pracovní listy, práce ve skupině, brainstorming, role…)
- skupinové diskuse a skupinového řešení problémů
- nepřímá výuka (samostudium doporučené literatury, doplnění pracovních listů)
- interaktivní osnova - Metody hodnocení
- Úspěšné splnění všech průběžných požadovaných úkolů, které budou studentům zadány a prezentace skupinového projektu jsou předpokladem k připuštění k ústní zkoušce.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2025/b5321