n4732 Odborná praxe 1

Fakulta sportovních studií
podzim 2023
Rozsah
75 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Jitka Reguli Čihounková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Martin Bugala, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Bc. Zdenko Reguli, Ph.D. (cvičící)
Bc. Veronika Kubíčková (pomocník)
Garance
Mgr. Jitka Reguli Čihounková, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a společenských věd – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a společenských věd – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
n4732/01: Pá 22. 9. 9:00–10:00 E34/207 – seminární místnost, J. Reguli Čihounková
Předpoklady
BOZP_OK ( bozp_po_stud ) && BOZP_OK ( bozp_po_stud_fsps )
žádné.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získat teoretické znalosti a praktické dovednosti k plánování, vedení a řízení výcviku v bezpečnostních složkách. Studující propojí teoretické znalosti a praktické dovednosti nabyté při studiu i mimo něj.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu:
- chápe organizaci vzdělávání v bezpečnostních složkách (PČR, MP, VP aj.),
- rozumí jednotlivým dokumentům a dokáže je popsat a komentovat,
- chápe úkoly odborného vzdělávání v bezpečnostních složkách,
- je schopen aplikovat znalosti oboru v odborném vzdělávání v bezpečnostních složkách.
- je schopen organizovat a evaluovat sebeobranný projekt
- pracuje s pomocnými instruktory, dokáže dávat zpětnou vazbu
Osnova
  • Studující vytvoří projektové týmy, ve kterých navrhnou, rozpracují, realizují, evaluují projekt tematicky vhodný pro výstupy daného studijního programu, konkrétně se bude jednat o projekty s bezpečnostní nebo sebeobrannou tematikou. Všechny projekty budou pod supervizí garanta praxe nebo přiděleným vyučujícím.
  • Po prvotním záměru projektu studující vytipují, osloví nebo budou osloveni po obecné nabídce konkrétní cílovou skupinou. Provedou analýzu potřeb této skupiny, na kterou naváží rozpracováním projektu a jeho realizací. Finanční zdroje, prostory a komunikaci s veřejností či vybranou skupinou studující provádějí sami, dílčí kroky konzultují s přiděleným supervizorem.
  • Jako pomocní instruktoři jsou zapojeni studující Bc. SEBS v rámci vlastní odborné praxe Studující NMgr.ASEBS při vedení týmu mj. i dávání zpětnou vazbu pomocným instruktorům.
  • Praxe studentů vychází zejména z legislativy:
  • Zákon o Policii ČR č. 273/2008 Sb.
  • Zákon o Obecní policii č. 553/1991 Sb.
  • Zákon o Armádě ČR č. 15/1993 Sb.
  • Zákon o Vězeňské a justiční stráži České republiky č. 555/1992 Sb.
  • Zákon o Celní správě ČR č. 17/2012 Sb.
  • Zákon o Ozbrojených silách ČR č. 219/1999 Sb.
  • Zákon o Bezpečnostní informační službě č. 154/1994 Sb.
  • Zákon o Generální inspekci bezpečnostních sborů č. 341/2011 Sb.
  • Ústavní zákon o bezpečnosti České republiky č. 110/1998 Sb.
  • Zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů č. 361/2003 Sb.
  • Zákon č. 155/2010 Sb., kterým se mění zákony ke zkvalitnění a snížení administrativy podnikatelů – v tomto zákoně jsou upraveny podmínky odborné způsobilosti pracovníků agentur pro ostrahu osob a majetku a soukromých detektivů
  • Zákon o živnostenském podnikání 455/1991 Sb.
  • Studenti se účastní ukázkové hodiny v prostorách FSpS vedenou odborníkem z praxe (PČR, MP, SBS).
  • Seznámení s vybranou SBS
Literatura
  • DANDOVÁ, Eva. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008, 171 s. ISBN 9788073573737. info
  • REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH a Michal VÍT. Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 88 s. Fakulta sportovních studií. ISBN 978-80-210-4318-3. info
  • JABŮRKOVÁ, Vendula a Veronika VLČKOVÁ. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2005, 135 s. ISBN 80-85783-55-X. info
  • BENDL, S. Jak předcházet nekázni. 2004. vyd. Praha: ISV, 2004. info
  • TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
  • PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. ISBN 8024404443. info
  • ŠKOP, Václav a Monika ŽUMÁROVÁ. Pedagogická praxe v tělesné výchově :učební texty pro studenty na pedagogické praxi a začínající učitele tělesné výchovy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 38 s. ISBN 80-7041-184-8. info
  • RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 171 s. ISBN 8071846597. info
  • Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
Výukové metody
Projektová výuka, konzultace
Metody hodnocení
Výstupy projektu - evaluace dosažení cílů, evaluační rozhovor.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2023/n4732