nk2287 Team Building kurz

Fakulta sportovních studií
jaro 2014
Rozsah
kurz 4D. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Viktor Pruša (cvičící)
Mgr. Jana Stará, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Gregorovič (cvičící)
Mgr. Zuzana Hájková (cvičící)
Garance
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
Předmět určen primárně studentům oboru MAN.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Klíčovou determinantou kurzu teambuildingu je seznámit studenty se základními znalostmi z problematiky teambuildingu a rozšířit tyto poznatky o praktické přístupy k řešení konkrétních modelových situací, které musí řídící pracovník zvládat pomocí praktických intervencí. Díky implementaci aktuálních prostupů a metod lze efektivněji dosahovat vytyčených cílů řešením úkolů prostřednictvím týmové spolupráce.
Na konci tohoto předmětu student bude:
- umět řešit konkrétní situace při týmové spolupráci, odhalit krizi v týmu a umět vyhledat správnou pomoc pro revitalizaci práce v týmu
- znát prostředky supervize pro odhalování nedostatků v týmové spolupráci
- umět nastartovat práci víceoborových týmů (i projektových)
Osnova
  • 1. Výkonnost týmu, slib, závazek, realizace závazku
  • 2. Lekce teambuildingu, posouzení zpětné vazby, smlouva se školitelem
  • 3. Řešení konfliktu, obnova důvěry, podpora týmu, supervize, hodnotící feedback
  • 4. Vlastní návrhy na realizace řešení vybraných situací
Literatura
    povinná literatura
  • PAYNE, V. (2007). Teambuilding worskshop. Brno: Computer Press.
    doporučená literatura
  • ŘEZÁČ, J. (1998). Sociální psychologie. Brno, Paido.
  • MOHAUPTOVÁ, E. (2005). Teambuilding. Praha: Portál.
  • BIRCH, P. (2005). Koučování. Brno: CO Booksa.s.
Výukové metody
Předmět je realizován formou 4-denního kurzu, jehož součástí je teoretický úvod do problematiky Teambuildingu a praktické aktivity. Jsou realizovány konkrétní praktické příklady na kterých se studenti učí hodnotit situační proměnné.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem, praktickým výstupem každého studenta a písemným testem.
Informace učitele
Místo konání: Březiny na Vysočině Termín: 26.-29.5.2014 Bližší informace o kurzu budou studentům podány v průběhu semestru Jaro 2014.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.