nk4243 Propagace a média

Fakulta sportovních studií
jaro 2021
Rozsah
7/7/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jitka Kampasová, BA (Hons), Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 12. 3. 11:45–13:25 Virtuální místnost, Pá 30. 4. 13:00–15:30 Virtuální místnost, Pá 7. 5. 8:00–9:40 Virtuální místnost
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
nk4243/01: Pá 5. 3. 12:10–14:40 Virtuální místnost, Pá 12. 3. 13:25–15:05 Virtuální místnost, Pá 26. 3. 12:35–14:15 Virtuální místnost, J. Kampasová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět se zaměřuje na problematiku firemní a mediální komunikace. Hlavním cílem je zprostředkování teoretických východisek a propojení propagačních aspektů v mediálních kruzích. Dílčím cílem je pak zohlednění těchto aspektů ve sportovním prostředí. Důraz je kladen také na praktickou stránku této oblasti.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- aplikovat získané vědomosti v propagaci produktu ve sportovním prostředí
- vytvořit propagační materiál
- kriticky analyzovat propagační a mediální produkty
- vytvořit mediální plán
Osnova
  • 01. Integrovaná komunikace
  • 02. Nástroje marketingové komunikace
  • 03. Reklama a výzkum reklamy
  • 04. Mediální plánování
  • 05. PR ve sportu
  • 06. Komunikace v místě prodeje
  • 07. Internetová komunikace
  • 08. Mezinárodní komunikace
  • 09. Tiskové konference, tiskové zprávy, tiskový mluvčí
  • 10. Televize, sportovní vysílání, měření sledovanosti
Literatura
    doporučená literatura
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
  • Sport, culture, and the media : the unruly trinity. Edited by David Rowe. 2nd ed. Maidenhead: Open University Press, 2004, xvii, 253. ISBN 0335210759. info
  • OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 223 s. ISBN 80-85943-25-5. info
  • DĚKANOVSKÝ, Jan. Sport, média a mýty : zlatí hoši, královna bílé stopy a další moderní hrdinové. 1. vyd. Praha: Dokořán, 2008, 183 s. ISBN 9788073631314. info
  • KLEIN, Naomi. Bez loga. Translated by Pavel Kaas. 1. vyd. Praha: Argo, 2005, xxiii, 510. ISBN 8073630109. info
    neurčeno
  • NICHOLSON, Matthew. Sport and the media : managing the nexus. Amsterdam: Elsevier, 2007, xv, 222. ISBN 9780750681094. URL info
  • Náhradní obsah: Timothy, Newman. ‎ Social Media in Sport Marketing. Routledge. 2017 ISBN:1351817191
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
V seminářích budou řešeny aktuální případové studie, očekávána je diskuze nad danou problematikou.
Student vypracuje a prezentuje mediální plán.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen ústní zkouškou.
Ke zkoušce je student připuštěn při splnění následujících podmínek:
- splnění docházky na seminářích
- aktivita na seminářích
- úspěšné obhájení mediálního plánu

Student smí v průběhu semestru chybět jedenkrát bez omluvy. Student musí být teoreticky na seminář připraven, jinak bude hodnocen jako nepřítomný.
Jestliže se student dopustí jakéhokoliv disciplinárního přestupku, bude toto jednání považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu. Vyučující uzavře zápočet hodnocením v ISu známkou „F“ a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.