BKR_MACR Marketing cestovního ruchu

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Šauer, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. RNDr. Milan Viturka, CSc.
Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Iveta Suchomelová Vašíčková
Dodavatelské pracoviště: Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
So 20. 10. 16:20–18:45 P403, So 1. 12. 9:20–11:50 P403
Předpoklady
Absolvování předmětu Cestovní ruch je výhodou.

Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
vysvětlit specifika destinačního marketinu;
využít základní metody marketingového výzkumu;
analyzovat tržní prostředí destinace;
provést segmentaci trhu;
aplikovat klíčové prvky marketingové strategie (targeting, positioning, komunikační strategie, atd.);
použít informace o struktuře produtku cestovního ruchu;
diskutovat principy marketingové kontroly.
Osnova
  • Marketing a cestovní ruch;
  • Marketingový informační systém a marketingový výzkum;
  • Marketingová analýza;
  • Marketingové cíle a mise destinace;
  • Segmentace trhu;
  • Marketingová strategie - cílení a umisťování produktů;
  • Marketingový mix I (Tvorba tržní nabídky destinace);
  • Image destinace
  • Marketingový mix II (Propagace destinace);
  • Marketingový mix III; Internet jako nástroj marketingu;
  • Marketingové rozpočtování a kontrola;
  • Marketing České republiky jako destinace cestovního ruchu.
Literatura
  • PIKE, Steven. Destination Marketing : an integrated marketing communication approach. 1st ed. Amsterdam: Elsevier, 2008, xv, 406. ISBN 9780750686495. info
  • VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Andrea HOLEŠINSKÁ a Petra METELKOVÁ. Marketing cestovního ruchu. 2007. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007, 134 s. ISBN 978-80-210-4240-7. info
  • PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu : jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 341 s. ISBN 8024710145. info
  • MORGAN, Nigel, Annette PRITCHARD a Roger PRIDE. Destination branding : creating the unique destination proposition. 2nd ed. Oxford: Elsevier, 2004, 313 s. ISBN 0750659696. info
  • KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing : destinace cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2003, 173 s. ISBN 8086119564. info
  • KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 3rd ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2003, xvi, 893. ISBN 0130996114. info
Výukové metody
přednášky;
domácí úkoly;
prezentace řešení vybraných problémů destinačního marketingu.
Metody hodnocení
Hodnocení studenta spočívá v ověření jeho praktických dovedností (na základě prezentace projektu - hodnotí se hlavně schopnost argumentace, 50 % známky) a vyzkoušení jeho teoretických znalostí (ústní zkouška, 50 % známky).
Informace učitele
„Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.“
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2024.