BKR_SPDE Strategické plánování v destinaci

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2025
Rozsah
tutorial 8 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D.
Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Iveta Suchomelová Vašíčková
Dodavatelské pracoviště: Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Předpoklady
FORMA ( K )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se strategickým plánováním kooperace a koordinace mezi aktéry cestovního ruchu v destinaci. Snahou je poukázat na důležitost korporátní strategie, která má aktivovat/stimulovat činnost aktérů cestovního ruchu v destinaci tak, aby společně udávali/naplňovali stanovený směr vývoje destinace.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu budou studenti schopni:
- definovat klíčové pojmy (destination governance a destinační management);
- popsat tvorbu korporátní strategie;
- identifikovat klíčové hráče (jejich potřeby);
- nastavit vizi (zhodnotit potenciál destinace, potřeby návštěvníků a potřeby aktérů cestovního ruchu) ;
- stanovit strategické cíle, jejich priority a opatření;
- navrhnout postupy a zdroje naplnění strategie;
- nastavit indikátory a monitoring.
Osnova
  • Strategické plánování;
  • - strategické koncepty (governance, destinační mangement);
  • - korporátní strategie;
  • - aktéři cestovního ruchu;
  • - komunitní spolupráce;
  • - příklady dobré praxe.
Literatura
    povinná literatura
  • HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management : umění rozvíjet destinaci. První vydání. Praha: Grada. 336 stran. ISBN 9788027132188. 2022. URL info
  • HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 152 s. ISBN 978-80-210-5847-7. 2012. info
    doporučená literatura
  • Strategic management in tourism. Edited by Luiz Moutinho. 2nd ed. Wallingford: CABI. x, 313. ISBN 9781845935887. 2011. info
  • MURPHY, Peter E. a Ann E. MURPHY. Strategic management for tourism communities : bridging the gaps. Clevedon: Channel View Publications. viii, 448. ISBN 1873150830. 2004. info
  • TRIBE, John. Strategy for tourism. Oxford: (G) Goodfellow. vi, 258. ISBN 9781906884079. 2010. info
Výukové metody
tutoriály (osobní setkání se studenty); samostudium; POT a kontrolní test.
Metody hodnocení
V průběhu semestru studenti vypracují POT (důraz bude kladen na kvalitu provedení), jehož odevzdání je podmínkou k přihlášení se na zkoušku. Hodnocení POTu vstupuje do celkové známky. Zkouška může mít formu ústní a/nebo písemnou. Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání (tj. držení taháku, opisování z taháku/od spolužáka, napovídáním apod.) přeruší učitel jeho zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF.
Informace učitele
POZOR! Případné změny v předpokladech pro přihlášení se na zkoušku budou studentům upřesněny na začátku výuky v dokumentu Požadavky ke zkoušce, zveřejněném v ISu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 8 hodin.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2023.