ESF:BKR_SPDE Strategické plánování v dest. - Informace o předmětu
BKR_SPDE Strategické plánování v destinaci
Ekonomicko-správní fakultajaro 2023
- Rozsah
- tutorial 8 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D.
Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Iveta Suchomelová Vašíčková
Dodavatelské pracoviště: Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- So 18. 3. 12:00–15:50 P302a, So 15. 4. 12:00–15:50 P302b
- Předpoklady
- FORMA(K)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Management měst a regionů (program ESF, B-MMR)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se strategickým plánováním kooperace a koordinace mezi aktéry cestovního ruchu v destinaci. Snahou je poukázat na důležitost korporátní strategie, která má aktivovat/stimulovat činnost aktérů cestovního ruchu v destinaci tak, aby společně udávali/naplňovali stanovený směr vývoje destinace.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu budou studenti schopni:
- definovat klíčové pojmy (destination governance a destinační management);
- popsat tvorbu korporátní strategie;
- identifikovat klíčové hráče (jejich potřeby);
- nastavit vizi (zhodnotit potenciál destinace, potřeby návštěvníků a potřeby aktérů cestovního ruchu) ;
- stanovit strategické cíle, jejich priority a opatření;
- navrhnout postupy a zdroje naplnění strategie;
- nastavit indikátory a monitoring. - Osnova
- Strategické plánování;
- - strategické koncepty (governance, destinační mangement);
- - korporátní strategie;
- - aktéři cestovního ruchu;
- - komunitní spolupráce;
- - příklady dobré praxe.
- Literatura
- povinná literatura
- HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management : umění rozvíjet destinaci. První vydání. Praha: Grada, 2022, 336 stran. ISBN 9788027132188. URL info
- HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 152 s. ISBN 978-80-210-5847-7. info
- doporučená literatura
- Strategic management in tourism. Edited by Luiz Moutinho. 2nd ed. Wallingford: CABI, 2011, x, 313. ISBN 9781845935887. info
- MURPHY, Peter E. a Ann E. MURPHY. Strategic management for tourism communities : bridging the gaps. Clevedon: Channel View Publications, 2004, viii, 448. ISBN 1873150830. info
- TRIBE, John. Strategy for tourism. Oxford: (G) Goodfellow, 2010, vi, 258. ISBN 9781906884079. info
- Výukové metody
- tutoriály (osobní setkání se studenty); samostudium; POT a kontrolní test.
- Metody hodnocení
- V průběhu semestru studenti vypracují POT (důraz bude kladen na kvalitu provedení), jehož odevzdání je podmínkou k přihlášení se na zkoušku. Hodnocení POTu vstupuje do celkové známky. Zkouška může mít formu ústní a/nebo písemnou. Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání (tj. držení taháku, opisování z taháku/od spolužáka, napovídáním apod.) přeruší učitel jeho zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF.
- Informace učitele
- POZOR! Případné změny v předpokladech pro přihlášení se na zkoušku budou studentům upřesněny na začátku výuky v dokumentu Požadavky ke zkoušce, zveřejněném v ISu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2023/BKR_SPDE