BKV_MAVK Konzultace - Management veřejných služeb

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2021

Předmět se v období podzim 2021 nevypisuje.

Rozsah
2 hodiny. Ukončení: -.
Vyučující
prof. Ing. Juraj Nemec, CSc. (přednášející)
Garance
prof. Ing. Juraj Nemec, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Jana Biskupová
Dodavatelské pracoviště: Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Předpoklady
Ne
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům individuální podporu při studiu managementu veřejných služeb, koordinovat jejich aktivní participaci podle individuálních podmínek a tím působit jako prevence drop-outu.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně identifikovat a shrnout důležité rysy současného managementu veřejných služeb doma a ve světe;
- určit a popsat současné domácí a zahraniční trendy managementu veřejných služeb;
- porovnat přístupy a jejich podobnost a rozdíly.
Osnova
  • Veřejné služby.
  • Management veřejných služeb.
  • Management veřejných služeb v ČR.
  • Moderní přístupy k managementu veřejných služeb ve světě.
Literatura
    doporučená literatura
  • SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách : jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. 1. vyd. Praha: Grada. 183 s. ISBN 9788024748191. 2014. URL info
  • HALÁSKOVÁ, Martina. Veřejná správa a veřejné služby v zemích Evropské unie. 1. vyd. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava. xiv, 181. ISBN 9788024828084. 2012. info
  • Veřejné služby měst a obcí. Edited by Jitka Šeflová. 1. vyd. Praha: Alfa nakladatelství. 110 s. ISBN 9788087197608. 2012. info
  • OCHRANA, František. Veřejné služby - jejich poskytování, zadávání a hodnocení : teorie a metodika poptávkového způsobu poskytování a zadávání veřejných služeb na úrovni municipalit. Vyd. 1. Praha: Ekopress. 167 s. ISBN 9788086929316. 2007. info
    neurčeno
  • Co-production and co-creation : engaging citizens in public services. Edited by T. Brandsen - Trui Steen - Bram Verschuere. New York: Routledge, Taylor & Francis Group. xiv, 308. ISBN 9781138700116. 2018. info
  • Handbook of innovation in public services. Edited by Stephen P. Osborne - Louise Brown. Cheltenham, UK: Edward Elgar. xiii, 587. ISBN 9781782540335. 2013. info
  • ADAMS, Robert a Wade TOVEY. Consultancy in public services : empowerment and transformation. Bristol: Policy. xiii, 240. ISBN 9781847424686. 2012. info
  • POLLITT, Christopher. New perspectives on public services : place and technology. 1st ed. Oxford: Oxford University Press. xvii, 247. ISBN 9780199677368. 2012. info
  • Connecting knowledge and performance in public services : from knowing to doing. Edited by Kieran Walshe - Gill Harvey - Pauline Jas. First published. Cambridge: Cambridge University Press. xviii, 295. ISBN 9780521195461. 2010. info
  • Co-production : the third sector and the delivery of public services. Edited by Victor Pestoff - T. Brandsen. 1st ed. London: Routledge. 113 s. ISBN 9780415439633. 2008. info
  • LE GRAND, Julian. The other invisible hand : delivering public services through choice and competition. Princeton: Princeton University Press. xi, 195. ISBN 9780691129365. 2007. info
  • Public services delivery. Edited by Anwar Shah. Washington, D.C.: World Bank. xxxviii, 2. ISBN 0821361406. 2005. info
Výukové metody
Individuální a skupinové konzultace, rešerše zadané literatury, samostudium
Metody hodnocení
Seminární práce - předložený "čtenářský deník"
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 2 hodiny.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2021/BKV_MAVK