BPR_MGCR Management cestovního ruchu

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2016
Rozsah
2/1. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D. (přednášející)
Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D. (cvičící)
Ing. Markéta Novotná, Ph.D. (pomocník)
Garance
Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D.
Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Iveta Suchomelová Vašíčková
Dodavatelské pracoviště: Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BPR_MGCR/01: každé sudé pondělí 12:50–14:30 S308, A. Holešinská
BPR_MGCR/02: každé liché pondělí 12:50–14:30 S308, A. Holešinská
Předpoklady
! BPR_MGCR Management CR
Základní znalosti a souvislosti získaná v předmětu Cestovní ruch (BPR_CERU).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními poznatky z oblasti destinačního managementu, jež je třeba znát pro zajištění úspěšného řízení, resp. rozvoje, cestovního ruchu v destinaci. V neposlední řadě je snahou poukázat na důležité aspekty, které s sebou řízení destinace, a potažmo fungování destinační společnosti, přináší.
Na konci tohoto kurzu budou studenti schopni:
- definovat klíčové pojmy z terminologie destinačního managementu;
- identifikovat specifika procesu řízení destinace;
- aplikovat poznatky řízení destinace v praxi;
- analyzovat destinační společnosti z pohledu životního cyklu;
- zhodnotit vývoj destinační společnosti.
Osnova
  • Základy managementu a proces řízení
  • Destinační management a destinační společnosti v ČR a zahraničí
  • Destinační marketing
  • Řízení rekreačních zdrojů
  • Řízení kvality v cestovním ruchu
  • Benchmarking
  • Destinační informační systém
  • Udržitelný rozvoj a cestovní ruch
Literatura
    povinná literatura
  • HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 152 s. ISBN 978-80-210-5847-7. info
  • VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Andrea HOLEŠINSKÁ a Petra METELKOVÁ. Management cestovního ruchu. 2007. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007, 156 s. ISBN 978-80-210-4415-9. info
  • HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management aneb Jak řídit turistickou destinaci. Brno: ESF MU, 2007, 90 s. první. ISBN 978-80-210-4500-2. info
    doporučená literatura
  • NEJDL, Karel. Management destinace cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011, 204 s. ISBN 9788073576738. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášek (každý týden) a seminářů (1x za 14 dní). Součástí výuky je i vypracování seminární práce.

Metody hodnocení
Pro přihlášení se na zkoušku je nutné splnit předpoklady v podobě 100%ní docházky na semináře, odevzdání seminární práce v požadované kvalitě a účasti na přednášce odborníka z praxe.
Zkouška má ústní formu a skládá se ze dvou částí. První část zkoušky prověřuje teoretické znalosti studenta. Skládá se z 5 otevřených otázek, na které je 15minutová příprava. Po splnění 100% teoretické částí je student připuštěn k druhé části zkoušky, která je zaměřena na praktické otázky, jež mají prověřit studentovo syntetické myšlení. Seznam teoretických i praktických otázek bude zveřejněn v ISu během semestru.
Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání (tj. držení taháku, opisování z taháku/od spolužáka, napovídáním apod.) přeruší učitel jeho zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF.
Informace učitele
POZOR! Případné změny v předpokladech pro přihlášení se na zkoušku budou studentům upřesněny na začátku výuky v dokumentu Požadavky ke zkoušce, zveřejněném v ISu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět BPR_MGCR.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu "Inovace studia ekonomických disciplín v souladu s požadavky znalostní ekonomiky (CZ.1.07/2.2.00/28.0227)", který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.