CKR_LMVP Location of retail and wholesale operations

Faculty of Economics and Administration
Spring 2023
Extent and Intensity
0/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Petr Tonev, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Tonev, Ph.D.
Department of Regional Economics – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Ing. Iveta Suchomelová Vašíčková
Supplier department: Department of Regional Economics – Faculty of Economics and Administration
Timetable
Thu 23. 3. 14:15–16:00 S315, Tue 18. 4. 13:00–16:40 S315, Wed 24. 5. 8:00–11:40 S315, Thu 25. 5. 14:15–16:00 S315, Tue 20. 6. 13:00–14:40 S315
Prerequisites (in Czech)
( TYP_STUDIA ( C ) && OBOR ( EMAOB ))
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit studenty s vybranými aspekty lokalizace maloobchodního a velkoobchodního provozu. V teoreticko-metodologické části (zhruba 1/3 obsahu) bude stručně představen vývoj evropského (česko-slovenského) obchodu nejen v kontextu internacionalizace a globalizace a budou představeny základní lokalizační teorie a lokalizační strategie a metody určování spádových oblastí. V navazující aplikační rovině se zaměříme na faktory určující atraktivitu lokality, druhy lokality, fáze vývoje lokality a hodnocení lokality. Dále budou diskutovány změny lokalizačních a spotřebitelských preferencí po roce 1989, současné trendy, technologické inovace apod. Uvedená témata budou ve vybraných případech podložena konkrétními příklady či případovými studiemi. V neposlední řadě bude věnována pozornost územnímu plánování vs. plánování maloobchodní a velkoobchodní sítě, geomarketingu a jeho spojení s lokalizačními aspekty.
Learning outcomes (in Czech)
Na konci kurzu bude student schopen: - orientovat se ve vývoji evropského (česko-slovenského) maloobchodu a velkoobchodu, v základních teoreticko-metodologických aspektech lokalizace a lokalizačních strategiích, metodách určování spádových oblastí a geomarketingu; - popsat faktory určující atraktivitu a druh lokality, fáze vývoje lokality; - diskutovat o změnách nákupního chování a spotřebitelských preferencí po roce 1989, nových trendech a inovacích; - zdůvodnit výběr a hodnocení lokality a analyzovat vybrané příklady a případové studie.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Historie a vývoj evropského (česko-slovenského) maloobchodu a velkoobchodu, transformace, internacionalizace a globalizace. 2. Lokalizační teorie a lokalizační strategie ve vazbě na maloobchod a velkoobchod. 3. Metody určování spádové oblasti, fáze vývoje lokality. 4. Faktory určující atraktivitu lokality, hodnocení lokality, druhy lokalit. 5. Změny nákupního chování a spotřebitelských preferencí, motivační faktory. 6. Současné trendy v maloobchodě a jejich dopady - technologické a marketingové inovace, on-line a e-commerce. 7. Případové studie změn lokalizačních a spotřebitelských preferencí – výzkum v nákupních centrech. 8. Územní plánování vs. plánování maloobchodní a velkoobchodní sítě, geomarketing a lokalizace.
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá formou tutoriálů a na ně vázaných diskusí k předloženým tématům a případovým studiím. Předpokládá se schopnost samostudia. Semináře nejsou uvažovány.
Assessment methods (in Czech)
Zkouška proběhne formou písemného testu, který se bude skládat z 10 uzavřených i otevřených otázek. K úspěšnému zvládnutí zkoušky bude nutné získat alespoň 50 % bodů. Seminární práce nebude požadována.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught only once.
Information on the extent and intensity of the course: tutorial 12 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2021.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2023/CKR_LMVP