CN_KVMVS2 Marketing ve veřejném sektoru 2

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na poznatky získané studiem předmětů Veřejná ekonomie a Ekonomika veřejného sektoru, prakticky rozvíjí poznatky získané v předmětu Marketing ve veřejném sektoru I, jehož absolvování však není podmínkou pro zapsání Marketingu ve veřejném sektoru II. Předmět, stejně jako Marketing ve veřejném sektoru I, klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje marketingové komunikaci, a to s akcentem na reklamu a sponzorství. Opomenut není ani fundraising jako základní nástroj k získávání zdrojů pro činnost neziskových organizací, ani strategické plánování, tak významné při řízení jakékoli organizace, tedy i té působící ve veřejném sektoru. Všechny tyto poznatky jsou aplikovány studenty do případových studií, které vyžadují od studentů týmovou práci i mimo semináře. Proto má předmět navzdory časové zátěži 0/2 hodin seminářů 4 ETC kredity. Cíl Cílem předmětu je rozvoj praktických dovedností studentů na základě teoretických poznatků o marketingu ve veřejném sektoru. Předmět proto, na rozdíl od Marketingu ve veřejném sektoru I, klade důraz na praktickou orientaci v uvedené problematice, učí studenty komplexně poznat a pochopit souvislosti při aplikaci marketingu do veřejného sektoru a zhodnotit jeho klady a zápory při realizaci poslání a cílů reálně existující neziskové organizace. Po ukončení předmětu by měl být student schopen praktické aplikace kroků marketingového strategického plánování.
Osnova
  • Tutoriály jsou rozvrhově organizovány do čtyř čtyřhodinových bloků. V prvním bloku je studentům představena struktura kurzu, požadavky na absolvování a způsob vzájemné komunikace během semestru. Je představen modelový POT-podklad pro marketingové strategické plánování, s vysvětlením správného postupu a podrobně je rozebrán soubor povinné a doporučené literatury, včetně elektronických zdrojů. Druhý a třetí tutoriál má konzultační charakter a je zaměřen na řešení konkrétních problémů při zpracovávání jednotlivých částí POTu. Poslední čtyřhodinový blok je věnován vzájemné prezentaci a obhajobě POTu, kteří na rozdíl od prezenčního studia, nezpracovávají studenti v týmech, ale samostatně. Sami si zvolí také vybranou neziskovou organizaci. Podrobnější studijní harmonogram je obsahem DSO. Harmonogram pro distanční formu studia: 1.týden 1. tutoriál – základní informace 2.týden samostudium (kapitola 1) 3.týden samostudium (kapitola 2) práce na POTu 4.týden samostudium (kapitola 3) práce na POTu 5.týden 2. tutoriál- procvičení probírané látky + samostudium (kapitola 4) 6.týden samostudium (kapitola 5) práce na POTu 7.týden samostudium (kapitola 6) práce na POTu 8.týden samostudium (kapitola 7) práce na POTu 9.týden samostudium (kapitola 8) práce na POTu 10.týden 3. tutoriál – procvičení probírané látky + samostudium (kapitola 9) 11.týden samostudium (kapitola 10) práce na POTu 12. týden dokončování celkové podoby POTu 13. týden odevzdání, prezentace a obhajoba POTu
Metody hodnocení
Podmínkou pro připuštění ke zkoušce je vypracování semestrálního POTu. Vodítkem je studentovi osnova obsažená v Sylabu předmětu na Studiu On-line, resp. DSO. Zkouška: Ústní zkouška probíhá formou prezentace a obhajoby POTu. Hodnocení je v rozmezí A-F.
Informace učitele
Povinná literatura: Sylabus předmětu umístěný na Studiu On-line. Škarabelová, S.: Marketing ve veřejném sektoru. DSO. Brno : MU, 2006 – v tisku. Doporučená literatura Bárta, J.: Strategické plánován pro neziskové organizace. Praha : NROS, 1997. ISBN 80-902302-0-2. Janečková, Lidmila - Vaštíková, Miroslava: Marketing služeb 1. vyd. Praha : Grada, 2000. s. 179. ISBN 80-7169-995-0. Kotler, Philip: Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha : Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6. Ledvinová, J.- Pešta, K.: Základy fundraisingu aneb jak získat peníze na prospěšnou činnost. Praha : ICN, 1996. Pelsmacker, Patric de - Geuens, Maggie - Bergh, Joeri Van den.: Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Praha: Nadace Via, 2003. podle publikace Michaela Nortona: The Worldwide Fundraiser s Handbook Škarabelová, S.: Komunikace a Public Relations. 1 vydání Brno : MU, 2005. ISBN 80-210-3745. Vysekalová, J. – Komárková, R.: Psychologie reklamy. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9067-X.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: do 15.12.2007
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 16 hodin.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2008/CN_KVMVS2