D_MS Marketingová strategie

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2003
Rozsah
24 hodin za semestr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Miroslav Foret, CSc. (přednášející)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Rozvrh
Pá 3. 10. 13:00–17:00 P304, Pá 5. 12. 9:00–17:00 P304, Pá 12. 12. 9:00–17:00 P304
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Volitelný předmět
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Obsah předmětu je zaměřen na následující tematické okruhy: Význam marketingu a marketingové strategie v současných podmínkách globalizace ekonomických jevů a procesů. Význam image, identity a kultury organizace pro její marketingové řízení a marketingovou strategii. Strategie segmentace a specifika jednotlivých typů trhů. Diferenciace a homogenizace chování zákazníka na jednotlivých typech trhů. Současné nároky a významy produktu pro zákazníka. Současná pojetí a strategie tvorby ceny. Proměny distribuce. Současné nástroje propagace jako součást marketingové komunikace. Současný marketingový výzkum jako součást marketingového informačního systému - potřeba znalosti zákazníka, trhu a konkurence. Marketingový výzkum jako komunikace se zákazníkem. Typy marketingových výzkumů - kvantitativní x kvalitativní, v terénu (primární analýza) x od stolu (sekundární analýza). Zdroje primárních dat - techniky výzkumu. Zdroje sekundárních dat. Kvantitativní výzkum - statistické postupy výběru souboru, statistické typy znaků a postupy jejich zpracování, statistická analýza, statistické software a interpretace výsledků. Kvalitativní výzkum - analýza dokumentů (obsahová analýza), hloubkové rozhovory, panelové (skupinové) diskuse a focus groups.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: zkoušku vykonat do konce následujícího semestru
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Volitelný předmět pro 2. a 3. semestr. Student si vybírá dva předměty z pěti vypsaných.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2001, podzim 2001, jaro 2002, podzim 2002, jaro 2003, jaro 2004, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.