KFBAMR Bankovní marketing

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jan Krajíček, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Božena Petrjánošová, CSc.
Katedra financí – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Iva Havlíčková
Rozvrh
Ne 26. 10. 16:20–18:45 P312, Ne 23. 11. 16:20–18:45 P312
Předpoklady
Absolvování kurzu Bankovnictví I a Bankovnictví II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem kurzu prohloubit a získat znalostí studentů v oblasti bankovního marketingu, tak jak je uplatňován. Výuka je strukturována z pohledu na bankovní marketing jako celek, včetně jeho orientace na klienta. Struktura jednotlivých dílčích přednášek vychází z postavení bankovního marketingu v tržním prostředí, informačních systémů, postavení personálu bank, akviziční činnosti, služeb a jejich kvality. Důraz v přednáškách je kladen především na postavení bankovních informačních systému a akviziční činnost bank. Nezanedbatelné není ani vzájemné hodnocení výsledků akviziční činnosti a kvality služeb poskytovaných bankami. Na konci kurzu bude student na základě získaných znalosti schopen vypracovat základní bankovní marketingové strategie.
Osnova
  • týden Téma 1 Úvod do marketingu v bankovnictví 2 Koncepce a marketingové řízení bank 3 Klient – úloha klienta v bankovním marketingu 4 Klient – segmentace klientů v bankovním marketingu 5 Marketingový mix bankovních produktů 6 Strategie produktů a služeb v bankách 7 Tvorba cen – stanovení cen bankovních produktů a služeb 8 Tvorba cen – cenové strategie bankovních produktů a služeb 9 Celková komunikační strategie, vnitřní a vnější komunikace v bankách 10 Komunikační cesty uplatňované bankami 11 Distribuční politika, její zásady, systémy a strategie v bankovnictví 12 Distribuční cesty v bankovnictví 13 Kvalita služeb v bankách
Literatura
  • KORAUŠ, Anton. Marketing v bankovníctve a poisťovníctve. Bratislava: Sprint, 2000, 297 s. ISBN 80-88848-52-0. info
  • Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
  • KRAJÍČEK, Jan. Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005, 140 s. ISBN 80-210-3659-1. info
  • 1. DVOŘÁK, P.: Komerční bankovnictví pro bankéře a klienty, Linde, Praha 1999. 475 s. ISBN 80-7201-141-3.
  • 2. PAYNE, A.: Marketing služeb. Grada, 1. vydání Praha1996, 247 s. Bibliografie, ISBN 80-7169-276
  • 3. VERWILST, H.: The future of retail banking in Europe: the fortis view, The Joint office of the World Savings Banks Institute, Brussels 2001, 15 s. Perspectives; 40.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen písemnou závěrečnou zkouškou. Předpokladem úspěšného absolvování závěrečné zkoušky je vypracování a odevzdání prací opravovaných tutorem (POT) podle harmonogramu jako průkazný výsledek domácí přípravy studentů v rámci samostudia,s výsledkem prospěl.Další podmínkou je úspěšné absolvování obou plánovaných kontrolních testů Konečná známka je tvořena: Hodnocení písemné části zkoušky (80%) + závěrečné hodnocení výsledků práce studenta při samostudiu - POTy, testy - (20%) Tutoriály jsou rozvrhově organizovány do tří dvouhodinových bloků, s náplní podle přednáškových tématických okruhů a kontrolních testů následovně: 1. tutoriál - Témata č. 1. – 4., 2. tutoriál - Témata č. 5. – 8., Kontrolní test 1 3. tutoriál - Témata č. 9. - 13., Kontrolní test 2
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2008/KFBAMR