KFMAPE Marketing v peněžnictví

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2003
Rozsah
16 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jan Krajíček, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. František Kalouda, CSc., MBA
Katedra financí – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Marie Moudrá
Předpoklady
Předmět Marketing v peněžnictví navazuje na znalosti, které posluchači získaly při studiu bankovnictví. Žádné další zvlástní předpoklady nejsou vyžadovány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing v peněžnictví (SDMZ) Tento předmět vedle historického vývoje marketingu podává základní koncepce, hlavní principy a nástroje marketingového řízení. Zahrnuje analýzu příležitostí na trhu, segmentaci, vypracování marketingového mixu, marketingové strategie a analýzu portfolia. Pozornost bude také věnována podobnostem a odlišnostem v jednotlivých typech organizací, zvláště pak v pojišťovnictví a bankovnictví. Součástí výuky jsou dále informační zdroje včetně monitoringu a marketingový výzkum. Detailněji jsou probrány jednotlivé složky mixu-produkt, cena, distribuce a propagace. Speciální pozornost bude věnována otázkám chování a rozhodování zákazníka, problematice image, identity a kultury instituce. Forma zkoušky: písemný test a ústní zkouška
Osnova
  • 1. Úvod do marketingu v peněžnictví. 2. Koncepce a marketingové řízení- 3. Klient. 4. Marketingový mix. 5. Strategie produktů a služeb. 6. Tvorba cen. 7. Celková komunikační strategie, vnitřní a vnější komunikace. 8. Komunikační cesty. 9. Distribuční politika, její zásady, systémy a strategie. 10. distribuční cesty. 11. Kvalita služeb.
Metody hodnocení
Přednášky-konzultace, Zkouška - ústní zkouška, Požadavky ke zkoušce - odevzadaní seminárních prací
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět je zařazen do jarního semestru
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.