KFMAPJ Marketing v pojišťovnictví

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2005
Rozsah
16 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. František Řezáč, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. František Kalouda, CSc., MBA
Katedra financí – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Marie Moudrá
Rozvrh
Pá 11. 3. 12:50–16:15 P201, So 12. 3. 8:30–11:50 P201, Pá 8. 4. 12:50–16:15 P403, So 9. 4. 14:35–17:55 P403
Předpoklady
Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví, pojistná ekonomika a pojistný trh.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví, pojistná ekonomika a pojistný trh. Předmět má za úkol rozšířit znalosti studentů o poznatky marketingového způsobu řízení komerčních pojišťoven, marketingové komunikace s klientem a řízení vztahu se zákazníky. S využitím marketingového mixu bude poukázáno na jednotlivé nástroje marketingového mixu. Absolvováním předmětu získají studenti teoretické znalosti i praktické dovednosti z oblasti marketingu v pojišťovnictví.
Osnova
  • Úvod do teorie marketingu. Marketingový způsob řízení. Plánování marketingu. Marketingový výzkum. Definování trhu a segmentace trhu. Marketingový mix ve výrobě a službách. Produkt a produktová nabídka komerčních pojišťoven na pojistném trhu ČR. Tvorba ceny pojistného. Alternativní distribuční cesty. Propagace a reklama. Vztahy s veřejností (PR). Komunikace s klienty. Odborná způsobilost zprostředkovatelů pojištění. Materiální prostředí a procesy. Řízení vtahů se zákazníky.
Literatura
  • KOTLER, Philip. Marketing, management : analýza, plánování, využití a kontrola. Edited by Stanislav Jurnečka, Translated by Václav Dolanský. 9. přepracované vyd. Praha: Grada. 710 s. ISBN 8071696005. 1998. info
  • ZUZAŇÁK, Aleš. Marketing v pojišťovnictví. Praha: Linde. 79 s. ISBN 8072011375. 1998. info
  • PLECHÁČ, Arnošt. Bankovní marketing. Edited by Božena Petrjánošová. Brno: Masarykova univerzita. 64 s. 1998. info
  • ČEJKOVÁ, Viktória, František ŘEZÁČ a Aleš ZUZAŇÁK. Pojištění pro podnikatele. 1998. vyd. Břeclav: Moraviapress. 212 s. ISBN 80-86181-13-8. 1998. info
  • ČEJKOVÁ, Viktória, Svatopluk NEČAS a František ŘEZÁČ. Pojistná ekonomika. 1.vyd. Brno: MU ESF. 145 s. ISBN 80-210-3288-X. 2003. info
  • ŘEZÁČ, František. Marketingový mix jako prostředek uplatnění nabídky pojistných produktů na pojistném trhu ČR. In Ekonomika firiem 2003 (Zborník z medzinárodnej konferencie) 1. diel. 1. vyd. Snina: Podnikovohospodárska fakulta Košice. s. 142-148. ISBN 80-225-1737-2. 2003. info
Metody hodnocení
Výuka je ukončena kolokviem, rozpravou o problematice předmětu. Požadavkem k úspěšnému ukončení předmětu je aktivní účast na výuce a vypracování písemné práce zabývající se dilčí tématikou předmětu.
Informace učitele
Konzultace: čtvrtek od 9,20 - 11,00 hod. m. 508 Kontakt: rezac@econ.muni.cz
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009.