KHMAR_T Marketing

Faculty of Economics and Administration
Autumn 2008
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Vlasta Radová
Timetable
Sun 5. 10. 8:30–11:50 T1, Sun 26. 10. 16:20–19:35 T VTT2, Sat 29. 11. 8:30–11:50 T VTT2
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
  • Management (programme ESF, B-EKM, specialization Management_T)
Course objectives
The course is a continuation of lectures in economics, sociology, psychology, informatics, business economy and is also linked with management. Besides the historical development of marketing it deals with the principal concepts, main principles and tools of marketing management. It includes the analysis of market opportunities, segmentation, drawing up the marketing mix, marketing strategy and portfolio analysis. The individual components of the mix - the product, price, distribution and promotions are covered in more detail. Special attention is paid to the issues of image, identity, consumer behaviour and decision-making and international marketing. Examination: written
Syllabus (in Czech)
  • I. – Marketing – uvedení do problematiky (vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu, problematika marketingového mixu) II. – Prostředí podniku (rozdíl mezi makro- a mikroprostředím, detailní vysvětlení faktorů makroprostředí podniku, detailní vysvětlení faktorů mikroprostředí podniku, vysvětlení příslušných analýz (SWOT analýza, STEP analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil)) III. – Koncepce cíleného marketingu (segmentace, targeting, positioning) IV. – Sestavení marketingového plánu (objasnění důležitosti sestavování marketingového plánu, vysvětlení struktury marketingového plánu, vysvětlení sestavení marketingového plánu na reálné marketingové kampani) V. – Marketingový výzkum (marketingový informační systém a jeho vztah k marketingovému výzkumu, význam marketingového výzkumu, jednotlivé typy výzkumů a jejich výhody a nevýhody, jednotlivé metody a techniky marketingového výzkumu a jejich výhody a nevýhody, výzkumný proces a jeho požadavky na informace, výběr vzorku) VI. – Kupní chování zákazníka (modely kupní chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování) VII. – Produkt I. (identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, dokumentace na reálných příkladech) VIII. – Produkt II. (životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, kritika koncepce životního cyklu produktu, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely, kritika portfoliových modelů) IX. – Cena (širší a užší pohled na cenu v marketingovém pojetí, faktory ovlivňující způsob stanovení ceny, metody stanovení ceny, cenové strategie) X. – Distribuce (marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody) XI. – Propagace (integrovaný komunikační mix, jednotlivé nástroje komunikačního mixu, metody stanovení rozpočtu) XII. – Vytváření konkurenčních strategií (strategie leadera trhu, strategie vyzyvatele, strategie outsidera, dokumentace na reálných příkladech) XIII. – Globální marketing (úrovně mezinárodního zapojení, internacionalizace a globalizace, problémy spojené s vedením globálního marketingového mixu, dokumentace na reálných příkladech)
Literature
  • Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
  • KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera :jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Translated by Pavel Medek. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 258 s. ISBN 80-7261-010-4. info
  • FORET, Miroslav, Klára KAŠPAROVÁ, Michael DOLEŽAL and Radoslav ŠKAPA. Marketing. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 166 pp. ISBN 80-210-3500-5. info
Assessment methods (in Czech)
Povinností studentů je odevzdat 1 teamový POT za semestr. POT má písemnou podobu. Skládá se ze 2 částí: z prezetace vytvořené v MS PowerPointu a komentáře k jednotlivým slaidům uložené v MS Wordu. Na jednotlivá témata POTu se mohou studenti přihlásit po e-mailu (mail na vyučujícího je klarad@econ.muni.cz). Nedodržení termínu odevzdání (vkládá se do Odevzdávárny nejpozději v den, který je uveden u názvu zadání) bez řádné omluvy je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Team (resp. jednotlivci v teamu) mohou za POT obdržet 0 až 3 body, které jim budou připočteny ke zkouškovému testu. Zkouškový test a konečné hodnocení: - podmínkou připuštění ke zkoušce je vypracování a odevzdání POTu v příslušném termínu - podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů (po připočtení bodů z POTu - body se přičítají pouze 1x)
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/autumn2008/KHMAR_T