KHPRST Případové studie

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Rozvrh
So 15. 3. 8:30–11:50 P104, Ne 30. 3. 8:30–11:50 P104, Ne 20. 4. 8:30–11:50 P104
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Případové studie (KHPRST) Cílem předmětu je seznámení s případovými studiemi a osvojení jejich aplikace při rozvoji kvalifikace řídících pracovníků. V teoretické části je poskytnut přehled o vzniku a vývoji těchto aktivních metod výuky managementu. Pozornost je věnována různým druhům případových studií, metodice jejich zpracování a využívání při rozvoji manažerských znalostí a dovedností. Těžiště předmětu je v praktickém procvičování. Jde o zpracování jednotlivých případových studií reflektujících konkrétní situaci v praxi, jejich prezentaci, kolektivní definování problémů, jejich řešení a hodnocení dosažených výsledků. Požadavky k zápočtu: zpracování a projednání případové studie
Osnova
  • Tématický plán a obsahové zaměření přednášek ( podle týdnů výuky ) : 1. blok / 4 hod. Vývojové tendence strategického řízení, Tvorba rozhodovací strategie Poslání podniku , Analýza vnějšího okolí podniku 2. blok / 4 hod Analýza vnitřního prostředí podniku, Deskripce a analýza ekonomických charakteristik podniku , principy SWOT analýzy 3. blok / 4 hod. Volba rozhodovací strategie pro zkoumanou jednotku, implementace, řízení změny, zpětná vazba, závěrečné hodnocení
Literatura
  • KEŘKOVSKÝ,M. – VYKYPĚL,O. Strategické řízení – teorie pro praxi, Praha : C.H. Beck, 2002. 172 s. ISBN 80-7179-578-X
  • BARTES, František. Konkurenční strategie firmy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1997, 124 s. ISBN 80-85943-41-7. info
  • WELGE,M.K. / AL-LAHAM,A.. Strategisches Management. Wien: Uebereuter, 2004, ISBN 3-409-43866-1
  • PORTER, M.E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing 1994, 626 s., ISBN 80-8560-5120,
  • Vzdělávání a rozvoj manažerů. Edited by Joseph Prokopenko - Milan Kubr, Translated by Stanislav Jurnečka - St. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 631 s. ISBN 8071692506. info
  • STADLER, Susanne. Strategický management :nástroje, aplikace. 1. vyd. Brno: Masarykuniversität, 2000, 258 s. ISBN 802102304X. info
Metody hodnocení
Přednášky probíhají dle stanovených termínů v průběhu semestru. Příprava na přednášky a tvorbu individuálních seminárních prací z oblasti rozhodovací strategické analýzy , dále studium zpracovaných vybraných případových studií a výběr konkrétních případových studií ke správnému určení rozhodovací strategie je vzhledem k velmi aktivní formě výuky průběžný. Kurz je zakončen udělením zápočtu po předložení seminární práce a vyhodnocení pěti vybraných případových studií podle předem daného návodu. Pro úspěšné absolvování musí studenti předložit seminární práci a řešení pěti vybraných případových studií. Seminární práce a vybrané případové studie budou vyhodnoceny vyučujícím. Harmonogram pro kombinované bakalářské studium : Prezenční část – obeznámí se s kurzem, požadavky, informace k samostudiu a zpracování vlastních případových studií, zopakování základních informací z oblasti managementu, strategického řízení podniku Samostudium – studium předložených případových studií, vyhodnocení použití rozhodovací strategie, příprava vlastních případových studií Prezentace vlastních případových studií – na základě studia typických předložených případových studií vypracování vlastních krátkých případových studií se zaměřením na rozhodovací strategii Vyhodnocení – student vybere minimálně 5 případových studií , které jsou blízké jeho naturelu, pracovnímu zaměření, tyto vyhodnotí podle návodu , současně předloží max. 2 stránkovou vlastní případovou studii ze svého pracovního působení zaměřenou právě na rozhodovací strategii Systém ověřování znalostí ( požadavky na ukončení předmětu ): Účast na setkáních – přednáškách není povinná kromě toho, na kterém bude prezentován zadaný POT. Povinností studenta je zpracovat a prezentovat 1 POT – vypracování strategické rozhodovací analýzy formou seminární práce práce, ke kvalitě zpracování POTu bude přihlíženo při konečném hodnocení. Druhou podmínkou je vypracování správného řešení u 5 vybraných případových studií z publikace Případové studie. Nepředložení písemné seminární práce včetně min. 5 odpovědí z publikace Případové studie bez řádné omluvy je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009.