KHPRVM Public relations a veřejné mínění

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Rozvrh
So 16. 5. 12:50–16:15 P101, Ne 17. 5. 12:50–16:15 P101
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Public Relations a veřejné mínění navazuje na znalosti získané především v kurzu Marketing I. a Sociologie, které dále rozvíjí o problematiku Public Relations (PR), které se většinou v základní marketingové literatuře řadí pod jeden z nástrojů marketingového mixu. Kurz seznamuje s vývojem této relativně mladé vědní disciplíny a poukazuje na problémy spojené s nerozvinutím teoretického jádra PR. Předmět se zároveň věnuje některým nejrozvinutějším oblastem a technikám PR, vysvětluje blízké koncepce PR, společenskou odpovědnost podniku a zabývá se možnostmi práce s veřejným míněním.


Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- porozumět a vysvětlit problémy, kterým PR v současné době čelí;
- vysvětlit obsah pojmu PR a různé úhly pohledu na PR;
- použít některé techniky PR pro řízení media relations;
- použít některé techniky PR pro řízení community relations;
- použít získané znalosti pro řízení rizika či krize v podnikohospodářské praxi;
- využít získané znalosti pro práci s veřejným míněním.;
Osnova
  • Předmět se skládá ze dvou bloků výuky (setkání) a samostudia. Obsah příslušných částí je specifikován níže:

  • První blok:
  • - Public Relations (PR) – úvod do teorie;
  • - vztah mezi marketingem a PR;
  • - problematika definic PR;
  • - jednotlivé modely PR podle Gruniga;
  • - historické postavy;
  • - názoroví vůdci, ovlivňovatelé, vybrané komunikační modely;
  • - propaganda;
  • Druhý blok:
  • - výhody a nevýhody PR;
  • - Media Relations;
  • - vyhodnocování efektivnosti PR;
  • - krizová komunikace;
  • - Community relations;
  • - společenská odpovědnost podniku;
  • - vztahy s investory;
  • V rámci samostudia musí student nastudovat DSO (distanční studijní opora) Public relations a veřejné mínění a další materiály určené učitelem.

Literatura
  • DOLEŽAL, Michael. Public relations a veřejné mínění. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 86 s. ISBN 8021036583. info
  • Další materiály upřesněné na tutoriálech
  • NĚMEC, Petr. Public relations :praxe komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 167 s. ISBN 80-85943-20-4. info
  • GRUNIG, James E. a Todd HUNT. Managing public relations. Belmont: Thomson, 1984, xxv, 550. ISBN 0030583373. info
  • CUTLIP, Scott M., Allen H. CENTER a Glen M. BROOM. Effective public relations. 8th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2000, xx, 288. ISBN 0135412110. info
Metody hodnocení
Přímá výuka je rozdělena do dvou setkání (obsah jednotlivých setkání viz výše), která jsou založena na slovní a diskusní metodě výuky. Účast studenta na setkáních není povinná. Předmět je ukončen písemným testem, k němuž je připuštěn pouze ten, kdo splnil níže uvedené požadavky.


Povinností studenta je vypracovat 2 ze šesti zadaných POTů za semestr (POTy vypracovává pouze jednou). Zadání jednotlivých POTů bude vyvěšeno na začátku semestru do složky Informace k POTům v Učebních materiálech předmětu v ISu spolu s pokyny pro vypracování. Student se na témata nemusí přihlašovat. Vypracované POTy v písemné podobě v MS Wordu se odevzdávají do Odevzdávárny nejpozději v den před započetím příslušného zkouškového období. Nedodržení termínu odevzdání je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce.


Hodnocení POTů:
Každý POT je hodnocen známkou A až F (kvalitu předkládaných POTů vyučující posuzuje podle stupně dodržení zadání a zvládnutí aplikace teoretických znalostí na praktických příkladech). Výsledná známka z POTů je konstruována jako průměr obdržených známek za jednotlivé POTy. Hodnocení POTů tvoří polovinu konečné známky při prvním pokusu. K písemnému testu je student připuštěn i tehdy, když je výsledná známka z POTů F.


Zkouškový písemný test a konečné hodnocení:
- podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání POTu v řádném termínu;
- konečná známka se při prvním pokusu vypočítává jako průměr dosažené známky v POTech a testu, zaokrouhluje se vždy směrem nahoru (tj. pokud vychází průměr 1,75, výsledná známka je C). Pro úspěšné absolvování předmětu stačí, aby vypočtený průměr byl lepší než F (tj. A-E);
- při opakování zkoušky se konečná známka odvozuje pouze z výsledku testu, ve kterém musí student pro úspěšné absolvování předmětu získat minimálně 12 bodů, tj. 60% z celkového počtu bodů. POTy se již podruhé nevypracovávají.


Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání, jedná se zejména o používání různých nedovolených pomůcek ("taháků"), opisování, vynášení zadání testů a vůbec o jednání narušující průběh zkoušky, přeruší učitel zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF. Uvedený postup se rovněž vztahuje na všechny aktivity, které vstupují do záveřečného hodnocení předmětu.

Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2009/KHPRVM