KVKAPR Komunikace a Public Relations

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková
Rozvrh
Ne 24. 2. 12:50–16:15 P103
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Komunikace a Public Relations (KVKAPR) Jde o specializační kurs, který se věnuje problematice Public Relations (PR), které se od 80. let 20. století stávají jedním z určujících faktorů úspěšného řízení nejen ziskových, ale i neziskových organizací. Přesto se řada neziskových organizací staví k PR odmítavě. Tento postoj je logicky chybný, nedomyšlený, povrchní a nepraktický. Snahou PR totiž není jen "práce s veřejností", nýbrž k o m p l e x n í práce s veřejností, čímž se všeobecně rozumí vytváření dobré image, resp. vnímání organizace na veřejnosti. Nástrojem, který je nezbytným předpokladem pro fungující a účinné PR (a mj. i marketingu a fundraisingu), je potom právě komunikace, která má proto v celkové struktuře kursu své místo. Požadavek ke zkoušce: zpracování seminární práce Forma zkoušky: ústní s diskusí nad seminární prací
Osnova
  • Komunikace a Public Relations (KVKAPR) Jde o specializační kurs, který se věnuje problematice Public Relations (PR), které se od 80. let 20. století stávají jedním z určujících faktorů úspěšného řízení nejen ziskových, ale i neziskových organizací. Přesto se řada neziskových organizací staví k PR odmítavě. Tento postoj je logicky chybný, nedomyšlený, povrchní a nepraktický. Snahou PR totiž není jen "práce s veřejností", nýbrž k o m p l e x n í práce s veřejností, čímž se všeobecně rozumí vytváření dobré image, resp. vnímání organizace na veřejnosti. Nástrojem, který je nezbytným předpokladem pro fungující a účinné PR (a mj. i marketingu a fundraisingu), je potom právě komunikace, která má proto v celkové struktuře kursu své místo. Požadavek ke zkoušce: zpracování seminární práce Forma zkoušky: ústní s diskusí nad seminární prací
Literatura
  • Čepelka, O. a kol.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Nadace Omega, Liberec 1997. ISBN 80-902376-0-6
  • Škarabelová,S. Komunikace a Public Relations. Distanční studijní opora. MU Brno, 2003.
Metody hodnocení
Obhajoba seminární práce. Forma zkoušky: ústní s diskusí nad seminární prací. Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání, zejména používání různých nedovolených pomůcek („taháků“), opisování, vynášení zadání testů a vůbec jednání narušující průběh zkoušky, přeruší učitel zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF. Uvedený postup se vztahuje na všechny aktivity, které vstupují do závěrečného hodnocení předmětu, (POTy, seminární práce, referáty, apod.).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009.