KVKAPR Communication and Public Relations

Faculty of Economics and Administration
Spring 2007
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. JUDr. Ivan Malý, CSc.
Department of Public Economics – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Lenka Jílková
Timetable
Fri 16. 3. 12:50–16:15 P103
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Communication and Public Relations (KVKAPR) This is a specialisation course addressing the topic of Public Relations (PR), which since the 1980s have become one of the determining factors of successful management of not only profit-making, but also non-profit organisations. Despite that a number of non-profit organisations have an adverse attitude to PR. This attitude is logically erroneous, ill-conceived, superficial and impractical. PR s intention is not only to "work with the public", but to work with the public in a complex way, which is generally understood as making a good image or perception of the organisation by the public. The instrument which is a necessary prerequisite for a functioning and efficient PR (and marketing and fund-raising as well) is communication, which is why it will be part of the course s general structure. Examination requirement: seminar essay. Examination: oral with discussion of the seminar essay.
Syllabus
  • Komunikace a Public Relations (KVKAPR) Jde o specializační kurs, který se věnuje problematice Public Relations (PR), které se od 80. let 20. století stávají jedním z určujících faktorů úspěšného řízení nejen ziskových, ale i neziskových organizací. Přesto se řada neziskových organizací staví k PR odmítavě. Tento postoj je logicky chybný, nedomyšlený, povrchní a nepraktický. Snahou PR totiž není jen "práce s veřejností", nýbrž k o m p l e x n í práce s veřejností, čímž se všeobecně rozumí vytváření dobré image, resp. vnímání organizace na veřejnosti. Nástrojem, který je nezbytným předpokladem pro fungující a účinné PR (a mj. i marketingu a fundraisingu), je potom právě komunikace, která má proto v celkové struktuře kursu své místo. Požadavek ke zkoušce: zpracování seminární práce Forma zkoušky: ústní s diskusí nad seminární prací
Literature
  • Čepelka, O. a kol.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Nadace Omega, Liberec 1997. ISBN 80-902376-0-6
  • Škarabelová,S. Komunikace a Public Relations. Distanční studijní opora. MU Brno, 2003.
Assessment methods (in Czech)
Obhajoba seminární práce. Forma zkoušky: ústní s diskusí nad seminární prací.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2008, Spring 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2007/KVKAPR