KVMAFU Marketing a fundraising

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2003
Rozsah
6 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Jana Fuksová
Rozvrh
Pá 24. 10. 12:50–14:30 P303, 14:35–16:15 P303
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing a fundraising (KVMAFU) Předmět navazuje na poznatky předmětu Komunikace a Public Relations (PR), protože marketing, fundraising i PR jsou již ucelenými praktickými obory, jejichž nástrojem je komunikace. V předmětu je kladen důraz na vystihnutí specifik marketingu neziskového, resp. veřejného sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které jsou doporučovány při uplatňování marketingového myšlení v procesu řízení neziskových organizací, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", marketingovému systému organizace a marketingovým aspektům Fribourského modelu managementu pro neziskové organizace. Problematika teorie i praxe fundraisingu přestavuje další tematický okruh předmětu. Od základních teorií fundraisingu a jeho chápání jako plánovitého nezbytného procesu v životě každé neziskové organizace se přechází až k popisu a praktickému osvojení jednotlivých fundraisingových metod, z nichž je nejvíce akcentována písemná žádost o grant. Požadavek ke zkoušce: zpracování seminární práce Forma zkoušky: ústní s diskusí nad seminární prací
Literatura
  • JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
  • ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec: Nadace Omega, 1997, 243 s. ISBN 8090237606. info
  • HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
Metody hodnocení
Vypracování a ústní obhajoba seminární práce.
Informace učitele
http://www.econ.muni.cz/~simona
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.