KVMAFU Marketing a fundraising

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková
Rozvrh
So 25. 10. 12:50–16:15 S310
Předpoklady
Kurs je určen pro kombinované bakalářské studenty oboru Ekonomika a řízení NNO.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na poznatky předmětu Veřejná ekonomie, Ekonomika neziskových organizací, hlavně však na Komunikaci a Public Relations (PR).
Marketing, fundraising i PR jsou již ucelenými praktickými obory, jejichž nástrojem je komunikace. Cílem předmětu je vystihnutí specifik marketingu neziskového, resp. veřejného sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které jsou doporučovány při uplatňování marketingového myšlení v procesu řízení neziskových organizací, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu"
Problematika teorie i praxe fundraisingu přestavuje další tematický okruh předmětu. Od základních teorií fundraisingu a jeho chápání jako plánovitého nezbytného procesu v životě každé neziskové organizace se přechází až k popisu a praktickému osvojení jednotlivých fundraisingových metod, z nichž je nejvíce akcentována písemná žádost o grant.
Předmět Marketing a fundraising je spolu s předmětem Komunikace a Public Relations pro studenty směru Ekonomika a řízení nestátních neziskových organizací detailnějším rozpracováním předmětu Marketing ve veřejném sektoru I.
Osnova
  • 1. tutoriál
  • Úvodní informace oobsahu kursu a způsobu práce s DSO. Povinná a doporučená literatura. Seznámení se zásadami marketingu ve veřejném sektoru. Zadání 1. POTu – projekt marketingové studie.
  • 2. tutoriál
  • Konzultace problémů práce s DSO, problémová místa při samostudiu. Seznámení se zásadami fundraisingu. Zadání 2. POTu - projekt žádosti o grant.
Literatura
  • Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektoru. DSO. Brno: MU, 2007. Elektronická skripta.
  • JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
  • ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec: Nadace Omega, 1997, 243 s. ISBN 8090237606. info
  • HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
Metody hodnocení
Vypracování a ústní obhajoba 2POTů.
Informace učitele
Tutoriály jsou rozvrhově organizovány do dvou dvouhodinových bloků, podle výše uvedeného tematického plánu.
Tutorials are held in two two-hour blocks according to the above-mentioned topical plan.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2008/KVMAFU