KVMAVS Marketing ve veřejném sektoru

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková
Rozvrh
Ne 9. 3. 12:50–16:15 P106
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing ve veřejném sektoru (SDMK) Kurs klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu" v pojetí Fribourské školy managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve Švýcarsku. Dále budou posluchači krátce seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a new public managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavky ke zkoušce: zvládnutí přednášené látky. Forma zkoušky: písemná.
Osnova
  • Marketing ve veřejném sektoru (SDMK) Předmět klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu" v pojetí Fribourské školy managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve Švýcarsku. Dále budou posluchači krátce seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a new public managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavky ke zkoušce: zvládnutí přednášené látky. Forma zkoušky: písemná.
Literatura
  • Janečková, L. - Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2000, ISBN 80-7169-995-0
  • Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
Metody hodnocení
Požadavky ke zkoušce: zvládnutí přednášené látky. Forma zkoušky: písemná - test. Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání, zejména používání různých nedovolených pomůcek („taháků“), opisování, vynášení zadání testů a vůbec jednání narušující průběh zkoušky, přeruší učitel zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF. Uvedený postup se vztahuje na všechny aktivity, které vstupují do závěrečného hodnocení předmětu, (POTy, seminární práce, referáty, apod.).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009.