KVMAVS Marketing in Public Sector

Faculty of Economics and Administration
Spring 2008
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Department of Public Economics – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Lenka Jílková
Timetable
Sun 9. 3. 12:50–16:15 P106
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Marketing in Public Sector (DSMK) The course puts emphasis on comprehending the specifics of public sector marketing, or non-profit sector marketing. Besides an analysis of the individual steps of marketing that are recommended for work in the public or non-profit sector, attention is paid to state-of-the-art "marketing management" as it is viewed by the Fribourg school of management for non-profit organisations, subject of study at our partner university in Switzerland. Students will also be given a brief description of theory and practice of communication, PR, advertising, public affairs, fund-raising (i.e. raising funds for non-profit organisations) and the new public management dealing with current trends of efficient public sector management. The concept of the whole course is directed toward teaching students to use marketing thinking and marketing procedures in all domains of public sector. Examination requirements: mastering of the course s matter. Examination: written.
Syllabus
  • Marketing ve veřejném sektoru (SDMK) Předmět klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu" v pojetí Fribourské školy managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve Švýcarsku. Dále budou posluchači krátce seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a new public managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavky ke zkoušce: zvládnutí přednášené látky. Forma zkoušky: písemná.
Literature
  • Janečková, L. - Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2000, ISBN 80-7169-995-0
  • Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
Assessment methods (in Czech)
Požadavky ke zkoušce: zvládnutí přednášené látky. Forma zkoušky: písemná - test. Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání, zejména používání různých nedovolených pomůcek („taháků“), opisování, vynášení zadání testů a vůbec jednání narušující průběh zkoušky, přeruší učitel zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF. Uvedený postup se vztahuje na všechny aktivity, které vstupují do závěrečného hodnocení předmětu, (POTy, seminární práce, referáty, apod.).
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2008/KVMAVS