KVMVS2 Marketing in the PS II.

Faculty of Economics and Administration
Spring 2007
Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Department of Public Economics – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Lenka Jílková
Timetable
Sat 24. 2. 8:30–11:50 P304, Sat 17. 3. 8:30–11:50 P304, Sat 14. 4. 10:15–14:30 P304, Sat 12. 5. 8:30–11:50 P304
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
Marketing in Public Sector (PVMAVS) The course extends the knowledge of marketing taught in the 1st cycle of study and puts emphasis on the specification of marketing in the public or non-profit sectors. Besides the analysis of the individual marketing steps recommended for the work in public or non-profit sectors, attention is paid to the topical issue of "marketing-management", marketing system of organisation and the Fribourg model of management for non-profit organisations which is researched in our partner university of Fribourg in Switzerland. Students will be further acquainted with theory and practice of communication, PR, advertising, public affairs, fund-raising (for non-profit organisations) and the New Public Management, dealing with up-to-date trends of effective management of public administration. The whole course is designed so that it teaches students to apply marketing thinking and marketing procedures in all areas of public sector, especially by means of case studies. Credit requirement: active participation in seminars (70% attendance) and a credit test.
Syllabus
  • Marketing ve veřejném sektoru (PVMAVS) Předmět navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", marketingovému systému organizace a Fribourskému modelu managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve švýcarském Fribourgu. Dále budou posluchači seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a New Public Managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby především prostřednictvím případových studií naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
Literature
  • Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
  • Janečková, L. Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2002, ISNB 80-7169-995-0
Assessment methods (in Czech)
Týmová práce - vypracovávání případových studií na seminářích. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
Teacher's information
http://www.econ.muni.cz/~simona
The course is also listed under the following terms Spring 2008, Spring 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2007/KVMVS2