KVTIVP Public Policy - Design and Implementation

Faculty of Economics and Administration
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Marek Pavlík, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. JUDr. Ivan Malý, CSc.
Department of Public Economics – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Lenka Jílková
Timetable
Sat 22. 9. 12:50–16:15 P201, Sun 14. 10. 8:30–11:50 P201, Sat 20. 10. 8:30–11:50 P201, Sat 10. 11. 8:30–11:50 P201
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posláním předmětu je seznámit studenty s metodikou a konkrétními postupy utváření a realizace programů veřejné politiky. Látka je představena v souladu s jednotlivými kroky utváření a realizace veřejné politiky, jako jsou utváření politické agendy a formulace sociálních problémů, plánování politického programu, politický marketing, tvorba politických rozhodnutí a jejich implementace a následné vyhodnocování. Speciální pozornost je věnována procesu implementace a problematice tzv. implementačního deficitu. Problematika je rozebírána jak z pohledu teorie, tak z pohledu aktuální situace v ČR. Kurz je rozdělen do pěti na sebe navazujících bloků. Cíl Získat potřebné teoretické i praktické poznatky, které umožní vnímat problematiku tvorby a implementace veřejné politiky jako multidiciplinární jev, který je vždy spojen s významnými fiskálními dopady. Dalším cílem je porozumět smyslu hodnocení veřejné politiky a veřejných projektů, které umožní získat potřebné nástroje pro vlastní analýzu.
Syllabus (in Czech)
  • Přednášky a semináře jsou rozděleny na 5 bloků: Blok 1: Veřejná politika – shrnutí dosavadních poznatků, Modely veřejné politiky a její analýza, Analýza některé z vybraných veřejných politik v ČR Blok 2: Teorie státu a organizační (správní) teorie, teorie byrokracie, Aktéři a implementace veřejných politik Blok 3: Politický marketing – úvod, metody analýzy politického trhu Blok 4: Politický marketing – strategie politických stran, Ekonomika politických stran a hnutí, Analýza politického programu Blok 5: Lobbing, Projekty a stanovování cílů, Metody tvorby rozhodnutí Harmonogram pro kombinované studium: 5 setkání v průběhu semestru – tutoriálů na začátku semestru studentům zadán 1. POT v průběhu semestru zadán druhý POT zbytek času je studenty doplněn samostudiem a přípravou na tutoriály
Literature
  • JABŁOŃSKI, Andrzej. Politický marketing : úvod do teorie a praxe. Translated by Lubomír Kopeček. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2006, 203 s. ISBN 8073640112. info
  • MALÝ, Ivan and Marek PAVLÍK. Tvorba a implementace veřejné politiky. (Public policy making anf implementation). Brno: Masarykova Univerzita, 2004, 64 pp. Stručný průvodce studiem, 1. ISBN 80-210-3562-5. info
Assessment methods (in Czech)
Forma kontroly Způsob hodnocení Min. Max. Úspěšné zpracování POTu č.1 0 až 50 30 50 Úspěšné zpracování POTu č.2 0 až 50 30 50 Úspěšné absolvování závěrečné zkoušky 0 až 100 60 100 Celkem – maximum 200 Klasifikační stupnice: Stupeň Bodové ohodnocení A 184 – 200 B 168 – 183 C 152 – 167 D 136 – 151 E 120 – 135 F 119 a méně
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2006, Autumn 2008.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/autumn2007/KVTIVP