MKH_DMSM Digital marketing and social media analysis

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2022
Rozsah
26/0/0. 16 hodin tutoriálů. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Prateek Kalia, Ph.D. (přednášející)
Ing. Dušan Mladenović, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Dušan Mladenović, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
So 19. 2. 12:00–15:50 P104, So 19. 3. 12:00–15:50 P104, Pá 1. 4. 16:00–19:50 P104, So 14. 5. 12:00–15:50 P104
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu nevyžaduje žádné specifické požadavky. Nicméně výhodou jsou základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Minimální počet pro otevření předmětu je 10 zapsaných studentů. / The minimum number of enrolled students to open the course is 10.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl seznámit posluchače se specifiky marketingu prováděného v on-line prostředí. Obsahem kurzu je soubor přednášek a seminářů, které postupně studentům poskytují komplexní a strategický pohled na problematiku digitálního marketingu včetně znalostí a dovedností spojených s analýzou sociálních médií.
Výstupy z učení
Na konci absolvování kurzu bude student:
- rozumět základním principům a specifikům digitálního marketingu;
- znát základy výstavby webu po stránce struktury i obsahu;
- chápat principy optimalizace pro vyhledávače a bude schopen identifikovat klíčová slova;
- znát principy web copywritingu - seznámen s tvorbou kampaní na internetu a specifiky jednotlivých nástrojů a kanálů (PPC reklama, sociální média, e-mail marketing aj.;
- znát podstatu a umět pracovat s content marketingem;
- znát a umět používat funkce a zpracovávat statistiky měřicího nástroje Google Analytics.
Osnova
  • • Strategie digitálního marketingu a průzkum trhu
  • • Analýza klíčových slov
  • • Optimalizace pro vyhledávače - SEO
  • • Základy online reklamy
  • • PPC reklama
  • • Strategie marketingu obsahu
  • • Copywriting
  • • Emailový marketing
  • • Strategie a kanály sociálních médií
  • • Mobilní a video marketing
  • • UX
  • • CRM
  • • Analytika a měření
Literatura
    povinná literatura
  • STOKES, Rob. eMarketing: The essential guide to marketing in a digital world. Online. 5th. Quirk Education Pty (Ltd)., 2013. ISBN 978-0-620-56515-8. info
    doporučená literatura
  • BRUNEC, Jan. Google analytics. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2017, 143 stran. ISBN 9788027103386. URL info
  • KOTLER, P. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. 1st ed. Wiley, 2017, 208 s. ISBN 978-81-265-6693-8. info
  • BARKER, Melissa S., Donald BARKER, Nicholas F. BORMANN, Mary Lou ROBERTS a Debra L. ZAHAY. Social media marketing : a strategic approach. Second edition. Boston: Cengage Learning, 2017, xv, 330. ISBN 9781305502758. info
  • DODSON, I. The Art of Digital Marketing: The Definitive Guide to Creating Strategic, Targeted, and Measurable Online Campaigns. Hoboken: Wiley, 2016, 400 s. ISBN 978-1-119-26570-2. info
  • RYAN, D. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. 4th ed. Kogan Page, 2016, 464 s. ISBN 978-0-7494-7843-8. info
  • ŠENKAPOUN, Pavel. Webcopywriting pro samouky : průvodce moderního marketéra a podnikatele po webovém obsahu. Vydání první. Brno: Zoner Press, 2015, 207 stran. ISBN 9788074131769. info
  • ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva : návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. 1st ed. Jihlava: Baroque Partners, 2014, 211 s. ISBN 9788087923016. info
Výukové metody
Předmět je vyučovaný formou přednášek a seminářů. Přednášky jsou věnované teoretickým poznatkům pokrývajícím cíle předmětu. V rámci seminářů jsou řešeny případové studie. Studenti se také seznamují s metodami, technikami a nástroji potřebnými pro realizaci digitálního marketingu v praxi.
Metody hodnocení
Na konci semestru se píše jeden písemný test, který obsahuje 20 otázek. Nutností je úspěšné zvládnutí 60% otázek testu. Test tvoří cca. 34% celkového hodnocení. 56% je zpracování řešení individuálneho projektu. 10% dedikovan učast na seminářích, diskuse a atd.
Hodnoceni: A 90 – 100% B 83 – 89% C 75 – 82% D 67 – 74% E 60 – 66% F pod 60%
Jakékoli kopírování, vedení záznamů o zkouškách nebo provádění zkoušek za použití zakázaných pomůcek, včetně jakýchkoli komunikačních prostředků nebo jakéhokoli jiného porušení objektivity zkoušky, se považuje za nesplnění povinností předmětu a za závažné porušení studijních předpisů. Jako důsledek tohoto porušení mohou být studenti hodnocení známkou "F" a děkan zahajuje disciplinární řízení, které může vést k ukončení studia.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2022/MKH_DMSM