MKH_INMG Inovační management

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2021
Rozsah
13/0/0. tutoriál 10 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Ing. Michal Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Eva Švandová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Michal Jirásek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
So 20. 11. 12:00–15:50 P106, So 4. 12. 12:00–15:50 P303, So 11. 12. 12:00–13:50 P106
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu vyžaduje základní znalosti z podnikové ekonomiky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je pomoci studentům se získáním komplexního pohledu na inovace v podnikovém prostředí a zároveň s osvojením si vybraných metod využívaných v inovačním procesu. Předmět navazuje na předměty orientované na řízení podniku na operativní i strategické úrovni a zejména integrující pohled na ně obsažený v předmětu Systémy řízení podniku.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by student měl být schopen:
- porozumět základním charakteristikám inovací a inovace kategorizovat;
- použít vybrané metody inovačního procesu;
- vysvětlit různé perspektivy pohledu na inovace v podniku a jejich vzájemnou provázanost;
- posoudit inovační strategii podniku a navrhnout řešení identifikovaných problémů.
Osnova
  • Inovace a její charakteristiky: základní aspekty inovací a jejich kategorizace.
  • Perspektivy pohledu na inovace: jednotlivců a týmů, podniku a státu.
  • Řízení inovací v podniku: nástroje řízení, inovační strategie, organizační kontext.
  • Inovační proces a jeho základní fáze: tvorba, výběr, rozvoj a šíření.
  • Inovační metody pro jednotlivé fáze inovačního procesu.
Literatura
    povinná literatura
  • GOFFIN, Keith a Rick MITCHELL. Innovation management : effective strategy and implementation. Third edition. London: Palgrave. xxxi, 413. ISBN 9781137373434. 2017. info
    doporučená literatura
  • COOPER, Robert G. Winning at new products : creating value throught innovation. 4th ed. New York: Basic books. xv, 391. ISBN 9780465025787. 2011. info
  • KIM, W. Chan a Renée MAUBORGNE. Blue ocean strategy : how to create uncontested market space and make the competition irrelevant. Boston: Harvard Business Review Press. xxviii, 28. ISBN 9781625274496. 2015. info
  • SULLIVAN, David O a DOOLEY LAWRENCE. Applying innovation. Thousand Oaks: SAGE Publications. ISBN 978-1-4129-5455-6. 2008. info
  • TIDD, Joseph a J. R. BESSANT. Strategic innovation management. Chichester: Wiley. xiv, 417. ISBN 9781118457238. 2014. info
  • TROTT, Paul. Innovation management and new product development. Sixth edition. Harlow, England: Pearson. xxix, 635. ISBN 9781292133423. 2017. info
Výukové metody
Předmět je vyučovaný formou přednášek a tutoriálů. Přednášky jsou věnované teoretickým poznatkům pokrývajícím cíle předmětu. V rámci tutoriálů jsou řešeny případové studie a praktické aplikace metod inovačního managementu.
Metody hodnocení
Skupinový projekt, aktivní zpětná vazba na ostatní projekty a závěrečná zkouška.
Pro úspěšné ukončení předmětu musí student získat alespoň 50 % bodů za skupinový projekt, alespoň 50 % bodů ze závěrečného testu a celkově alespoň 60 % z celkem počtu bodů v předmětu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2022, podzim 2023.