MKH_MAR2 Marketing 2

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
Pá 21. 9. 12:00–15:50 P104, Pá 12. 10. 16:00–19:50 P104, Pá 23. 11. 16:00–19:50 P104, Pá 14. 12. 12:00–15:50 P104
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Marketing 2 se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle detailního výkladu jednotlivých prvků komunikačního mixu se zaměřuje také na problematiku budování značky, na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které se ve své nejmodernější podobě používají při plánování komunikačních kampaní, resp. vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace. Speciální pozornost je také věnována procesu tvorby komunikační kampaně.


Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- popsat jednotlivé prvky propagace včetně výhod propojení některých nástrojů propagace s customer relationship managementem;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán;
- vytvořit prezentaci v programu Microsoft Office PowerPoint a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku.
Osnova
  • Předmět se skládá ze 4 bloků výuky (setkání) a samostudia. Na setkáních budou do větší hloubky probírána vybraná témata. Ostatní témata budou předmětem samostudia. Na setkáních budou také obhajovány POTy.

Literatura
    povinná literatura
  • KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada. 213 s. ISBN 9788024735412. 2011. info
  • KAŠPAROVÁ, Klára. Cvičebnice do předmětu Marketing 2. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015. info
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada. 581 s. ISBN 8024702541. 2003. info
    doporučená literatura
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada. 602 s. ISBN 8071699977. 2000. info
  • KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada. 796 s. ISBN 9788024714813. 2007. info
  • FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění : jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada. 214 s. ISBN 9788024739267. 2012. URL info
  • SANTLEROVÁ, Květoslava. Telemarketing v praxi : jak profesionálně telefonovat se zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada. 222 s. ISBN 9788024715360. 2007. info
  • NASH, Edward L. Direct marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press. xxxiv, 604. ISBN 8072268384. 2003. info
  • KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 159 s. ISBN 9788024744803. 2013. URL info
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Translated by Martin Machek - Tomáš Juppa. 14. vyd. Praha: Grada. 814 s. ISBN 9788024741505. 2013. URL info
Výukové metody
Přímá výuka je rozdělena do 4 setkání (obsah jednotlivých setkání viz výše). Obsah prvního setkaní a vždy první poloviny dalších setkání je založen na výukové metodě přednáška (konkrétně na slovní a diskusní metodě výuky). Druhá polovina druhého a následných setkání je založena výukové metodě seminář (konkrétně na situační a inscenační metodě výuky), což má za cíl propojit kognitivní učení s učením sociálním. Při prezentacích projektů jednotlivých týmů se navíc využívá mechanismu nápodoby.

Metody hodnocení
Závěrečný písemný test (kombinace otázek s otevřenými a uzavřenými odpověďmi), týmový projekt a jeho obhajoba ve 2 kolech.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.

Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro připuštění ke zkoušce je třeba vypracovat, odevzdat a prezentovat zadaný POT.
Předmět je vyučován každoročně.
Přednášky jsou dostupné online a ze záznamu.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.