MKH_MVPS Marketingový výzkum - případové studie

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2015
Rozsah
1/3. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D. (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Irma Macháčová (přednášející)
doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
Ne 22. 2. 16:20–17:55 P303, Ne 8. 3. 16:20–19:35 P103, So 16. 5. 12:50–16:15 P103
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je úvodem do marketingového výzkumu a jeho metod. Studenti po jeho absolvování budou schopni:
- zpracovat plán výzkumu vzhledem k cílům
- zvolit vhodné metody a nástroje
- aplikovat základní a mírně pokročilé nástroje využívané v marketingovém výzkumu.
Osnova
  • 1. Marketingový výzkum - jako součást marketingového řízení
  • 2. Typy výzkumu
  • 3. Metody a nástroje se zaměřením na kvantitativní přístup
  • 4. Aplikace na případové studie.
Literatura
    povinná literatura
  • HAIR, Joseph F., Robert P. BUSH a David J. ORTINAU. Marketing research : within a changing information environment. 3rd ed. Boston: McGraw-Hill. xxvii, 700. ISBN 0072830875. 2006. info
  • KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada. 304 s. ISBN 9788024735276. 2011. URL info
    doporučená literatura
  • BEDNARČÍK, Zdeněk. Marketingový výzkum. Vyd. 1. Karviná: Slezská univerzita. 176 s. ISBN 9788072484898. 2008. info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál. 407 s. ISBN 9788073674854. 2008. info
  • MALHOTRA, Naresh K. Marketing research : an applied orientation. 6th ed., Global edition. Boston: Pearson. 929 s. ISBN 9780136094234. 2010. info
  • Wiley International Encyclopedia of Marketing. Edited by Jagdish N. Sheth - Naresh K. Malhotra. Malden: Wiley. 6 sv. ISBN 9781444316568. info
  • Marketing analytics :data-driven techniques with Microsoft Excel. Edited by Wayne L. Winston. 1 online r. ISBN 9781118417300. info
Výukové metody
V rámci tutoriálů bude stručně představen marketingový výzkum a jeho metody. Následně studenti zpracují v týmech marketingový výzkum, ve kterém aplikují poznatky z výuky a samostudia.
Metody hodnocení
Podmínkou ukončení předmětu je získání minimálně 60 % bodů v testu teoretických poznatků, účast na obhajobě POTu a současné získání známky A-E z POTu. Konečné hodnocení je stanoveno váženým průměrem známek ze závěrečného testu (váha 0,33) a POTu (váha 0,67).
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu "Inovace studia ekonomických disciplín v souladu s požadavky znalostní ekonomiky (CZ.1.07/2.2.00/28.0227)", který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.