MPH_MADO Manažerské dovednosti

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Ing. Mgr. Igor Ingršt, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ing. Viktor Kulhavý, Ph.D., MSLS (pomocník)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MPH_MADO/01: každé liché pondělí 13:45–17:05 S307, I. Ingršt
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/12
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
- osvojit si manažerské dovednosti v praktických modelových situacích - nacvičit techniky základních manažerských rozhovorů - pochopit roli lídra, přizpůsobit se, vedení pracovního týmu, komunikace - pochopit pravidla a zásady manažerského vyjednávání - využít teoretické znalosti z jiných předmětů a navázat na ně v praxi - naučit se rozpoznat silné a slabé stránky u vystoupení svých a kolegů a předat zpětnou vazbu - co nejvíce přiblížit studenty skutečnému manažerskému světu a konkrétním situacím
Osnova
  • 1) Úvod do kurzu. Stanovení individuálních a společných cílů. Seznámení se a nastavení pravidel chování mezi účastníky. Příprava zadání pro modelové situace. Role manažera ve firmě – příklad podřízeným. Představa vs. Realita. Modelové situace a zpětná vazba na ně. 2) Osobnost a kompetence manažera - sebepoznání, sebeřízení, myšlení, vlastnosti osobnosti, postoje, znalosti, dovednost Modelové situace a zpětná vazba na ně. 3) Manažerský cyklus – cíle (stanovení, vize, kontrola), plán (procesy, priority, komunikace), úkol (SMART, způsoby zadávání, motivace, zpětná vazba), kontrola (hodnocení, pochvala, kritika, update cílů) Modelové situace a zpětná vazba na ně. 4) Motivace, demotivace, frustrace – teorie potřeb, příčiny jednání, sebeaktualizace, stimulace, pozitivní a negativní zpevnění, motivátory, satisfaktory, frustrátory Modelové situace a zpětná vazba na ně. 5) Výběrový pohovor, hodnocení pracovníků, operativní porada, disciplinární řízení Modelové situace a zpětná vazba na ně. 6) Nový zaměstnanec, týmové porady (efektivní vedení), projekty, koučování, rozhodování Modelové situace a zpětná vazba na ně. 7) Závěrečný seminář Předmět navazuje na teorii získanou v kurzu MPH_RSMD Rozvoj sociokulturních a manažerských dovedností. Sudenti tak mají další možnost rozvíjet se ve vybraných manažerských dovednostech. Není nutné absolvovat nejdříve základní kurz a poté pokročilý, student si sám může zvolit úroveň, kterou pokládá za vhodnou.
Literatura
    povinná literatura
  • Průvodce studiem v interaktivní osnově v ISu, pracovní e-texty,
  • JAY, Ros a Richard TEMPLAR. Velká kniha manažerských dovedností. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 514 s. ISBN 9788024712796. info
Výukové metody
Kurz je členěn do šesti 4 hodinových bloků. Na úvod každého ze seminářů jsou studenti seznámeni se základy teorie, jež je následně procvičována krátkými ( 10-15minut) praktickými obchodními rozhovory mezi studenty. Studenti a vyučující následně dávají kolegům zpětnou vazbu. Studenti se mezi sebou inspirují a každý pracuje na svých slabých místech. Především je zde snaha vymodelovat co nejreálnější situace z praxe, jež studentům usnadní rychlejší zapracování ve skutečném obchodním světě.
Metody hodnocení
Získání 60% bodů v průběžném hodnocení a úspěšné zvládnutí závěrečného semináře. Účast na seminářích je povinná.Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Informace učitele
Výběr studentů do předmětu Obchodní dovednosti bude proveden na základě zodpovězení těchto otázek:
1. Proč jste si tento předmet vybral/a? 2. Jak hodláte získané znalosti využít? 3. V čem se nejvíce chcete zlepšit? (Uveďte 3-5 dovedností dle priorit.)
Odpovědi na otázky odešlete nejpozději do 10.1. 20114 na email Ing. Ingršta 6708@mail.muni.cz.
Výsledek výběrového řízení bude oznámen do 10.2. 2014 a úspěšní uchazeči
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu "Inovace studia ekonomických disciplín v souladu s požadavky znalostní ekonomiky (CZ.1.07/2.2.00/28.0227)", který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.