MPH_MAR2 Marketing 2

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2012
Rozsah
2/2/0. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Pavla Marciánová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
St 14:35–16:15 aula Vinařská
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_MAR2/01: Čt 16:20–17:55 S311, K. Kašparová, P. Marciánová
MPH_MAR2/02: Pá 9:20–11:00 S315, K. Kašparová
MPH_MAR2/03: Pá 11:05–12:45 S315, K. Kašparová
Předpoklady
! PHMA2 Marketing II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 72 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/72, pouze zareg.: 0/72
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Marketing II. se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing I. a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle detailního výkladu jednotlivých prvků komunikačního mixu se zaměřuje také na problematiku budování značky, customer relationship management a na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které se ve své nejmodernější podobě používají při plánování komunikačních kampaní, resp. vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace.


Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- popsat jednotlivé prvky propagace včetně výhod propojení některých nástrojů propagace s customer relationship managementem;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán;
- vytvořit prezentaci v programu Microsoft Office PowerPoint a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku.;
Osnova
  • Předmět se skládá z přednášek (jejich osnova viz níže) a seminářů, kde se řeší případové studie z podnikohospodářské praxe.

  • Osnova přednášek:
  • - komunikační modely;
  • - modely hierarchie účinků;
  • - Customer Relationship Management;
  • - řízení značky;
  • - integrovaná marketingová komunikace ;
  • - Direct marketing ;
  • - podpora prodeje I.;
  • - podpora prodeje II., 3D reklama;
  • - reklama I.;
  • - reklama II. ;
  • - Public Relations I.;
  • - Public Relations II. a společenská odpovědnost podniku;
  • - veletrhy a výstavy, Event marketing;
Literatura
    povinná literatura
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Online. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 8024702541. [citováno 2024-04-24] info
  • Průvodce studiem
    doporučená literatura
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Online. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 602 s. ISBN 8071699977. [citováno 2024-04-24] info
  • KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Online. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 796 s. ISBN 9788024714813. [citováno 2024-04-24] info
  • SANTLEROVÁ, Květoslava. Telemarketing v praxi : jak profesionálně telefonovat se zákazníky. Online. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 222 s. ISBN 9788024715360. [citováno 2024-04-24] info
  • NASH, Edward L. Direct marketing. Online. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003. xxxiv, 604. ISBN 8072268384. [citováno 2024-04-24] info
  • FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. Online. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2009. 195 s. ISBN 9788024726786. [citováno 2024-04-24] info
  • BUTTLE, Francis. Customer relationship management : concepts and tools. Online. 1st ed. Amsterdam: Elsevier, 2004. xviii, 359. ISBN 075065502X. [citováno 2024-04-24] info
  • Marketing management. Online. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001. 719 s. ISBN 8024700166. [citováno 2024-04-24] info
Výukové metody
Základní využité výukové metody jsou přednáška a seminář. V rámci přednášek jsou dále využity slovní a diskusní metody výuky. V rámci seminářů se využívají situační a inscenační metody výuky, což má za cíl propojit kognitivní učení s učením sociálním. Při prezentacích jednotlivých teamů se navíc využívá mechanismu nápodoby.

Metody hodnocení
Předmět je ukončen písemným testem, k němuž je připuštěn pouze ten, kdo splnil níže uvedené požadavky.
- řádné odevzdání a prezentování seminární práce
- hodnocení seminární práce známkou A-E
- řádná docházka (účast na seminářích je povinná)
- úspěšné absolvování průběžných testů.
Konečné hodnocení:
Je stanoveno průměrem známek ze závěrečného testu (známka A-E) a seminární práce (známka A-E).

Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.

Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro připuštění ke zkoušce je třeba vypracovat, odevzdat a prezentovat zadanou seminární práci
Předmět je vyučován každoročně.
Nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět PHMA2.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.