ESF:MPH_RSMD Rozvoj sociokult. a man.doved. - Informace o předmětu
MPH_RSMD Rozvoj sociokulturních a manažerských dovedností
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 4 hodiny jedenkrát za 14 dní. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mag. Dr. Eva Born (cvičící)
Ing. Peter Kelemen, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Tomáš Ondráček, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mag. Dr. Eva Born
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MPH_RSMD/01: každé liché pondělí 14:00–17:50 S301, E. Born
MPH_RSMD/02: každé sudé úterý 8:00–11:50 S301, E. Born
MPH_RSMD/03: každé sudé pondělí 8:00–11:50 S301, E. Born - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 76 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/76, pouze zareg.: 0/76, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/76
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, M-EKM)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-EKM)
- Cíle předmětu
- Nejen vzhledem k opakujícím se ekonomickým, politickým a finančním krizím je důležité zabývat se dovednostmi, procesy a podmínkami, které posilují organizační odolnost. Jednou z ústředních dovedností posilující organizační odolnost je vnímavost (mindfulness) manažera, jeho spolupracovníků a organizace jako takové. Tento kurz je zaměřen především na identifikaci, studium a rozvoj této dovednosti v manažerské praxi, ale zabývá se také organizačními předpoklady (procesy a podmínkami), které vnímavost v organizaci umožňují, resp. ji podporují.
Nácvik dalších manažerských dovedností v kontextu vybudování a udržení organizační odolnosti se uskuteční prostřednictvím aktivních metod výuky a umožní studentům získat a reflektovat osobní zkušenosti týkající se sebepoznávání, zlepšovat se v mezilidské komunikaci, ale také ve zvládání zátěžových situací.
Hlavní cíle kurzu:
• Studenti lépe chápou podmínky, zejména roli vnímavosti v organizaci, pro dosažení organizační odolnosti.
• Studenti jsou schopni identifikovat a analyzovat případy vnímavosti v organizaci ve vztahu k organizační odolnosti a vyvodit z nich obecné závěry.
• Studenti jsou schopni získat vědecké poznatky z primárních zdrojů a kriticky o nich přemýšlet.
• Studenti umí odvodit praktické důsledky poznatků z odborné literatury a přesvědčivě prezentovat svoji vlastní pozici týkající se aspektů organizační odolnosti, zejména vnímavosti v organizaci.
• Studenti jsou zběhlí v provádění literární rešerše, přesněji řečeno jsou schopni shromažďovat a analyzovat data a hodnotit výsledky svého výzkumu.
• Studenti, jednotlivě i jako tým, jsou schopni profesionálně komunikovat s teoretiky i praktiky na téma organizační odolnost, a to zejména v kontextu vnímavosti v organizaci. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- identifikovat a popsat dovednosti podporující organizační resilienci;
- identifikovat a popsat soubor organizačních předpokladů (podmínek a procesů), jež podporují aplikaci těchto dovedností;
- aplikovat své znalosti o resilienci do podnikové praxe. - Osnova
- Tento kurz má tři fáze.
- V první fázi kurzu se studenti seznámí s dosavadními teoretickými poznatky, které se týkají tématu vnímavosti v organizaci ve vztahu k organizační odolnosti. Tato fáze se skládá z úvodního setkání a teoreticky zaměřeného workshopu. Součástí první fáze je také identifikace výzkumné otázky resp. formulace výzkumného záměru, který budou studenti v trojicích či čtveřicích, obhajovat. Obhájení výzkumného záměru je jedním z nutných předpokladů pro připuštění do druhé fáze kurzu.
- Ve druhé fázi kurzu dané trojice či čtveřice studentů realizují svůj výzkumný záměr, opírajíce se o znalosti získané ve fázi jedna. Druhá fáze se tedy skládá z analýzy článků v databázích a provází ji koučink ze strany vyučujícího. V této fázi dochází také k praktickému nácviku a rozvoji specifických manažerských dovedností.
- Ve třetí fázi kurzu studenti prezentují a interpretují svá teoretická zjištění, ale i získané zkušenosti. Tato fáze prezentací a reflexe proběhne na závěrečném workshopu.
- Literatura
- povinná literatura
- WEICK, Karl E. a Kathleen M. SUTCLIFFE. Managing the unexpected : sustained performance in a complex world. Third edition. Hoboken, N.J.: Wiley, 2015, xi, 209. ISBN 9781118862414. info
- doporučená literatura
- WHETTEN, David A. a Kim S. CAMERON. Developing management skills : global edition. 8th ed. Boston: Pearson, 2011, 742 s. ISBN 9780273756057. info
- Výukové metody
- Výuka vedená výzkumem, studium vědecké literatury, prezentace, diskuze
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen prezentací seminární práce a diskuzí. Je vyžadována aktivní účast na seminářích a příprava na ně.
Student je v předmětu hodnocen prospěl - neprospěl.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující kolokvium hodnocením v ISu známkou "N" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2018/MPH_RSMD