ESF:MPR_PRCR Projekty cestovního ruchu - Informace o předmětu
MPR_PRCR Projekty cestovního ruchu
Ekonomicko-správní fakultajaro 2024
- Rozsah
- 2/1/0. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Martin Šauer, Ph.D. (přednášející)
Ing. Markéta Novotná, Ph.D. (přednášející)
Ing. Markéta Novotná, Ph.D. (cvičící)
Ing. Martin Šauer, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Martin Šauer, Ph.D.
Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Iveta Suchomelová Vašíčková
Dodavatelské pracoviště: Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Út 16:00–17:50 P304, kromě Út 2. 4.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- Žádné speciální předpoklady nejsou pro předmět zadány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Cestovní ruch (program ESF, N-RR)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubit poznatky a dovednosti v oblasti tvorby produktů cestovního ruchu formou projektově orientovaného přístupu. Studenti se prostřednictvím projektu naučí připravit produkt cestovního ruchu, který bude vycházet ze současných trendů a inovací v sektoru cestovního ruchu. Důraz je kladen na integraci konceptů zážitkové a sdílené ekonomiky a na využití informačních technologií pro sběr dat o návštěvnících destinace. Návrhy produktů CR mohou mít podobu jak komerčních tak nekomerčních (neziskových, veřejných) projektů.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět principům zážitkové a sdílené ekonomiky,
- porozumět rozhodovacímu procesu a nákupnímu chování návštěvníků destinace cestovního ruchu,
- vysvětlit specifika tvorby produktu cestovního ruchu,
- využít a aplikovat dostupná zákaznická data,
- použít vybraných nástrojů Service Designu v turismu. - Osnova
- I. Konceptuální východiska
- - Projekty cestovního ruchu (typologie, specifika, studie proveditelnosti)
- - Experience and Collaborative Economy/ Zážitková a sdílená ekonomika
- - Rozhodovací proces a nákupní chování návštěvníků
- - E-tourism a nákupní chování návštěvníků
- - Tvorba produktu cestovního ruchu (řetězec služeb/destination value chain, spolupráce, smart destinace)
- II. Data a informace v destinaci cestovního ruchu
- - Big data v cestovním ruchu
- - Geodata a jejich využití v tvorbě produktů CR
- - Analýza a monitoring webu a sociálních sítí
- - Marketingový informační systém
- III. Nástroje tvorby produktů
- - Storytelling jako nástroj zážitkově orientovaného produktu CR
- - Service Design v cestovním ruchu
- - Co-creation value a destinace cestovního ruchu
- Literatura
- povinná literatura
- ŠAUER, Martin, Jiří VYSTOUPIL, Andrea HOLEŠINSKÁ, Monika PALATKOVÁ, Martina PÁSKOVÁ, Josef ZELENKA, Dana FIALOVÁ, Jiří VÁGNER, Petr HALÁMEK, Ondřej REPÍK a Ondřej PETR. Cestovní ruch. Učební text. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 477 s. info
- Design Science in Tourism Foundations of Destination Management. Edited by Daniel R. Fesenmaier - Zheng Xiang. Cham: Imprint: Springer, 2017, XIV, 272. ISBN 9783319427737. URL info
- BERITELLI, P., S. REINHOLD a C. LAESSER. Visitor flows, trajectories and corridors: Planning and designing places from the traveler's point of view. ANNALS OF TOURISM RESEARCH. UNITED STATES: PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD, 2020, roč. 82. ISSN 0160-7383. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.annals.2020.102936. info
- doporučená literatura
- FROCHOT, Isabelle a Wided BATAT. Marketing and designing the tourist experience. Oxford: (G) Goodfellow, 2013, viii, 218. ISBN 9781908999467. info
- Handbook of tourist behavior : theory & practice. Edited by Metin Kozak - Alain Decrop. 1st ed. New York: Routledge, 2009, xviii,267. ISBN 9780415542814. info
- Analytics in smart tourism design : concepts and methods. Edited by Zheng Xiang - Daniel R. Fesenmaier. Switzerland: springer, 2017, xvi, 307. ISBN 9783319442624. info
- STICKDORN, Mark a Jakob SCHNEIDER. This is Service Design Thinking: Basics - Tools - Cases. 5. vyd. Amsterdam: BIS Publishers, 2012. ISBN 978-90-6369-279-7. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek (první polovina semestru) a seminářů (druhá polovina semestru). Výstupem z učení je prezentace projektu cestovního ruchu a následná skupinová diskuse. Předpokládá se aktivní příprava na přednášky a semináře (četba vybrané literatury).
- Metody hodnocení
- Hodnocení studenta spočívá v ověření jeho praktických dovedností (na základě prezentace projektu - hodnotí se hlavně schopnost argumentace, 60 % známky) a vyzkoušení jeho teoretických znalostí (písemný test - 40 % známky). Na studenty na Erasmu se nevztahují žádné prezenční povinnosti a ke zkoušce se mohou dostavit přímo po zpracování individuálního úkolu.
- Informace učitele
- „Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.“
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2024/MPR_PRCR