PEZPEK Žurnalistika pro ekonomy

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2003
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. František Schildberger, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. Ing. Antonín Slaný, CSc.
Katedra ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lydie Pravdová
Rozvrh
Po 15:30–16:15 P104
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PEZPEK/01: Po 14:35–15:20 P104, Po 16:20–18:45 P104, F. Schildberger
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 73 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/73, pouze zareg.: 0/73, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/73
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
Cíle předmětu
Žurnalistika pro ekonomy (PEZPEK) Výuka uvádí do problematiky ekonomické publicistické tvorby. V první části kurzu je na všech úrovních jazyka vysvětlen pojem publicistický styl. Následuje seznámení s jednotlivými publicistickými žánry, především úvodníkem, komentářem, interview a reportáží. Závěr bude věnován některým specifickým problémům rozhlasové a televizní publicistiky. Celý kurz je koncipován tak, aby si studenti se znalostí ekonomické problematiky osvojili také problematiku novinářské práce a našli pak uplatnění v ekonomické publicistice. Požadavky k zápočtu: aktivní účast, samostatný projekt.
Literatura
  • OSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA. Encyklopedie praktické žurnalistiky. 1. vyd. Praha: Libri, 1999, 256 s. ISBN 80-85983-76-1. info
  • BARTOŠEK, Jaroslav. Žurnalistika : úvod do studia. Vyd. 1. Olomouc: Filozofická fakulta Univerzity Palackého, 1997, 130 s. info
  • BURTON, G. a J. JIRÁK. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. info
  • KUNCZIK, Michael. Základy masové komunikace. Translated by Štěpánka Kudrnáčová - Milan Šmíd. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995, 307 s. ISBN 807184134X. info
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.