PHEOPO Economic and Organisational Consultancy

Faculty of Economics and Administration
Autumn 2007
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Eva Švandová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Dana Krejčí
Timetable
each odd Tuesday 8:30–10:05 P102
  • Timetable of Seminar Groups:
PHEOPO/1: each even Tuesday 12:50–14:30 P312, E. Švandová
PHEOPO/2: each even Tuesday 8:30–10:05 P102, E. Švandová
Prerequisites (in Czech)
Marketing, Nauka o podniku I, Firemní finance, Řízení lidských zdrojů
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 44 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/44, only registered: 0/44, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/44
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Ekonomicko-organizační poradenství je dynamicky se rozvíjející oblastí sektoru služeb. Postupně dochází ke změně vnímání poradce jako výsady velkých podniků a poradenské služby začínají být vyhledávány i malými a středními podniky. V souladu s tímto vývojem se zvyšuje velikost nabídky na trhu poradenských služeb, resp. počet poradců v oblasti podnikového řízení, marketingu, financí apod., a dochází tak k růstu konkurence na trhu poradců. Předmět je zaměřen na kvalifikované zvládnutí poradenského procesu, a to nejen po stránce technické, ale i po stránce vztahu s klientem. Vzhledem k tom, že předmět není primárně zaměřen na seznamování studenta se základními pojmy a vztahy v jednotlivých funkčních oblastech ekonomicko-organizačního poradenství (strategické řízení, řízení lidských zdrojů, finanční řízení apod.), ale na samotný poradenský proces, předpokládají se ve výuce základní znalosti těchto funkčních oblastí vycházející z předmětů Nauka o podniku I, Marketing I, Řízení lidských zdrojů, Firemní finance, apod. Předmět není určen pouze pro studenty, kteří sami chtějí nabízet poradenské služby, ale i pro studenty, kteří mohou stát na straně poptávky po poradenských službách (například ve vedoucí pozici v podniku jim bude náležet kompetence výběru poradce popřípadě spolupráce s ním).
Syllabus (in Czech)
  • Tématický plán přednášek (číslování dle týdnů; semináře budou probíhat v lichých týdnech s výjimkou 1. týdne): 1. Úvod do problematiky ekonomicko-organizačního poradenství 2. Poradenský proces obecně; poradenský proces - vstup 4. Poradenský proces – diagnóza 6. Poradenský proces – plánování akce 8. Poradenský proces - implementace, ukončení 10. Specifika poradenství ve vybraných segmentech podnikání a řízení 12. Základy řízení a ekonomika poradenské firmy Tématický plán seminářů a jejich obsahové zaměření (podle týdnů výuky, semináře připadají na liché týdny): 3. Poradenský proces - vstup 5. Poradenský proces – diagnóza prezentace případové studie vypracované studenty z oblasti obecného řízení – provedení diagnózy (při zachování koncepčního rámce diagnózy uvedeného na 3. přednášce resp. ve 4. výukovém týdnu) 7. Poradenský proces – plánování akce prezentace případové studie vypracované studenty z oblasti řízení financí – provedení diagnózy (při zachování koncepčního rámce diagnózy uvedeného na 3. přednášce resp. ve 4. výukovém týdnu) 9. Poradenský proces - implementace, ukončení prezentace případové studie vypracované studenty z oblasti řízení marketingu a odbytu – provedení diagnózy (při zachování koncepčního rámce diagnózy uvedeného na 3. přednášce resp. ve 4. výukovém týdnu) 11. Specifika poradenství ve vybraných segmentech podnikání a řízení prezentace případové studie vypracované studenty z oblasti personálního řízení – provedení diagnózy (při zachování koncepčního rámce diagnózy uvedeného na 3. přednášce resp. ve 4. výukovém týdnu) 13. Základy řízení a ekonomika poradenské firmy prezentace případové studie vypracované studenty z oblasti poradenství zaměřené na mezipodnikovou kooperaci – provedení diagnózy (při zachování koncepčního rámce diagnózy uvedeného na 3. přednášce resp. ve 4. výukovém týdnu)
Literature
  • KUBR, Milan. Poradenstvo pre podnikateľov a manažérov :zásady a skúsenosti. Translated by Daniela Tamášová - Vladimír Kopečný. 1. vyd. Praha: CAPA Poradenská agentura, 1991, s. 363-648. ISBN 80-7064-036-7. info
  • MIKOLÁŠ, Z, POCZATKOVÁ, B. Základy práce poradce v podnikání: pomůcka poradce v podnikání. Háj ve Slezsku : MAJ, 2000. ISBN 80-86458-00-8.
  • 2. COHEN, W.A. Staňte se úspěšným poradcem. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0530-X
  • KAŠÍK, J., MICHALKO, M. Podniková diagnostika. Ostrava : Tandem, 1998. ISBN 80-902167-4-9
  • 3. ŽDÍMAL, M. Příručka terénního poradenství. Ostrava : AKS Ostrava, 1992.
  • Vzdělávání a rozvoj manažerů. Edited by Joseph Prokopenko - Milan Kubr, Translated by Stanislav Jurnečka - St. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 631 s. ISBN 8071692506. info
Assessment methods (in Czech)
Předmět je ukončen zkouškou. Student se může přihlásit ke zkoušce, pokud splňuje následující kritéria: 1. Aktivní účast na seminářích (tutoriálech) 2. Vypracování případové studie (POTu) ve skupině a její aktivní prezentace na semináři (tutoriálu) – možnost výběru z předem určených funkčních oblastí. Nesplnění těchto kritérií znamená zpracování seminární práce na další téma vybrané vyučujícím. Zkouška probíhá písemnou formou resp. formou písemného testu. Test obsahuje kombinaci otázek uzavřených (20 otázek) a otevřených (5 otázek). Uzavřené otázky prověřují znalost teoretické látky. Správně může být více odpovědí anebo žádná, tzn. varianty odpovědí 0-4 správně. Student může za otázku získat 1 bod v případě kompletně zodpovězené otázky, v jiném případě 0 bodů (u uzavřených otázek). Za uzavřené otázky může student získat celkem 20 bodů. Otevřené otázky ověřují schopnost studenta nabídnout konkrétní řešení daného problému. Každá z otázek je hodnocena maximálně 3 body, popřípadě poměrnou částí vzhledem k míře kompletnosti odpovědi. Za otevřené otázky je možné získat maximálně 15 bodů. Maximální počet bodů za oba typy otázek celkem je tedy 35. Minimum pro úspěšné zvládnutí je 60% správných odpovědí, tzn. 21 bodů.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
Information on course enrolment limitations: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
The course is also listed under the following terms Autumn 2001, Autumn 2002, Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/autumn2007/PHEOPO