PHKVAZ Kvalita zboží

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2005
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. et Ing. Miroslav Nováček
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
St 7:40–9:15 P101
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kvalita zboí (PHKVAZ) Kvalita výrobku či sluby nabývá stále větího významu jako konkurenční faktor v boji o získání zákazníka. Cílem předmětu je tedy seznámit studenty s nejnovějími poznatky v oblasti řízení kvality, s komplexním pohledem na obsah pojmu kvalita zboí, s metodami a technikami analýzy a zlepování, případně zajiování kvality výrobků a slueb. Vzhledem k současnému vývoji mezinárodní spolupráce a obchodu i vzhledem k plánovanému vstupu České republiky do Evropské unie bude nastíněna problematika globálního vývoje pojetí kvality a zaměření Evropské politiky kvality. Bude představen institucionální rámec řízení kvality včetně legislativy a základní prvky ochrany spotřebitele. Forma zkouky: písemná a ústní
Osnova
  • 1. Kvalita zboí historie a základní pojmy 2. Management kvality, systémy řízení kvality 3. Metody a techniky řízení kvality 4. Zajitění kvality v procesu zásobování a prodeje 5. Zboíznalectví, měření a hodnocení kvality zboí ve zboíznalectví, působení vlivů na zboí, ochrana zboí, kvalita a obchodní sortiment 6. Zboíznalectví vybraných sortimentních skupin a podskupin výrobky část I. 7. Zboíznalectví vybraných sortimentních skupin a podskupin výrobky část II. 8. Zboíznalectví vybraných sortimentních skupin a podskupin výrobky část III. 9. Systém ochrany spotřebitele, historický vývoj ochrany spotřebitele, systém ochrany spotřebitele v Evropské unii, v ČR a ve světě, Koncepce spotřebitelské politiky na léta 2001 2005 10. Realizátoři spotřebitelské politiky, Mezinárodní spotřebitelské organizace 11. Legislativní rámec kvality zboí a ochrany spotřebitele část I. 12. Legislativní rámec kvality zboí a ochrany spotřebitele část II. 13. Legislativní rámec kvality zboí a ochrany spotřebitele část III.
Literatura
  • KLAPALOVÁ, Alena. Kvalita zboží. první. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 119 s. ISBN 80-210-3458-0. info
  • VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. první. Praha: Grada Publishing, 2002, 163 s. ISBN 80-247-0194-4. info
Metody hodnocení
ústní zkouška
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2005/PHKVAZ