PHMVEL Management veletrhů

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2007
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Lenka Jaterková (pomocník)
Garance
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
Čt 9:20–11:00 P101
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 73 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/73, pouze zareg.: 0/73, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/73
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Management veletrhů obeznamuje studenty s veletržní praxí v návaznosti na terminologii výstavnictví. Podává základní přehled o historickém vývoji a současném fungování veletržního průmyslu, a to jak v České republice, tak i v zahraničí. Dále se orientuje na objasnění veletržní praxe z pohledu vystavovatele, veletržní společnosti i z pohledu návštěvníka. Probíhá v prezenčním typu studia formou přednášek z řad manažerů a pracovníků společnosti Veletrhy Brno, a.s. a z řad přizvaných odborníků z praxe, kteří mají s problematikou výstavnictví bohaté zkušenosti (některé přednášky jsou vedeny v anglickém jazyce). Poslední dvě přednášky jsou vedeny formou interaktivních cvičení. Součástí předmětu je rovněž exkurze do areálu Veletrhy Brno, a.s. konaná v průběhu vybraného veletrhu. Studenti mají dále možnost doplnit a prohloubit si vzdělání v rámci doplňkového semináře „Jak lépe uspět na veletrhu“ pořádaného Veletrhy Brno, a.s. Cílem předmětu Management veletrhů je podat studentům aktuální informace z veletržního oboru a obeznámit je s principy fungování veletržního průmyslu nejen v České republice, ale i ve světě. Hlavním cílem tohoto předmětu je však předání praktických zkušeností z oblasti řízení veletrhu jakožto specifického nástroje komunikace studentům a umožnění jim kontaktu s reálným fungováním veletržních činností prostřednictvím přednášek a diskusí s odborníky s dlouholetými praktickými zkušenosti ve veletržním odvětví.
Osnova
  • Přednáška I. – Charakteristika a význam veletrhů a výstav Přednáška II. – Veletrhy a výstavy jako forma komunikace se spotřebiteli, partnery a veřejností Přednáška III. – Veletržní průmysl v Evropské unii a ve světě Přednáška IV. – Obchodní plán veletrhu z pohledu organizátora veletrhu Přednáška V. – Příprava veletrhu z pohledu firmy Přednáška VI. – Aktivity firmy v průběhu veletrhu Přednáška VII. – Aktivity firmy po veletrhu Přednáška VIII. – Realizace expozice a zajištění účasti na veletrhu Přednáška IX. – Corporate identity Přednáška X. – Jak uspět na veletrhu - případová studie Přednáška XI. – Jak uspět na veletrhu? - I. část Přednáška XII. – Jak uspět na veletrhu? – II. část Přednáška XIII. – Jak uspět na veletrhu? – III. část
Literatura
  • BALUŠKA, M. Veĺtrhy a ich marketingové funkcie. Dostupné na http://www.agrokomplex.sk/publikacia.htm
  • SVOBODA, Václav. Vystavujeme na veletrhu : jak expozici připravit a realizovat, aby splnila všechny požadované cíle. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002, vii, 110. ISBN 8072266454. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka, Monika HRUBALOVÁ a Jana GIRGAŠOVÁ. Veletrhy a výstavy : efektivní prezentace pro úspěšný prodej. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 159 s. ISBN 8024708949. URL info
  • BUREŠ, Ivan. Jedeme na veletrh! :100 tipů jak efektivně využít účasti na výstavách a veletrzích. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1999, 149 s. ISBN 80-85943-95-6. info
Metody hodnocení
Podmínkou připuštění ke zkoušce je vypracování a odevzdání části seminární práce a aktivita na přednášce. Podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009.